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記事一覧
Rejecting a request
Before rejecting a request, make sure you fully understand what the request is and why he/she is making it.
依頼を断る前に、依頼の内容とその理由を十分に理解しておきましょう。
Sometimes it’s necessary to reject a request, but make
Motivating your staff
Avoid using negative expressions, like “give up” and “escape” as they are demotivating.
「諦める」「逃げる」などのネガティブな表現はデモストレーションが溜まるので避けるようにしましょう。
Motivate your staff by showing that you understand their si
Asking for a progress report
Avoid making suggestions until you have a clear understanding of the project status.
プロジェクトの状況を明確に把握するまでは、提案をしないようにする。
When getting a progress report, be sure to follow a logical order, such as
• th
Congratulating someone
Congratulate your staff in front of others rather than in private as it will be more meaningful to them.
プライベートではなく、人前でスタッフを祝福することで、より意味のあるものになります。
When congratulating someone, show that you underst
Dealing with conflict
Dealing with conflict between people is a very sensitive issue. Rather than accusing someone, ask what happened.
人と人との間の対立に対処することは、非常にデリケートな問題です。誰かを非難するのではなく、何が起こったのかを聞いてみましょう。
When dealing with con
Giving instructions
When giving instructions, organize the steps by using words like “first, next, finally.”
指示を出すときは、"最初に、次に、最後に "というような言葉を使って、手順を整理しましょう。
After giving instructions, have the trainee summarize them to
Giving feedback
When giving constructive criticism, always start and end with positive feedback.
建設的な批判をするときは、常に肯定的なフィードバックで始めて終わりにする。
When giving constructive criticism, be specific with your suggestions.
建設的な批判を
Training someone
When training someone rather than saying, "I will show you ...", say "We're going to ..."
鍛えるときは、"見せてあげる "と言うのではなく、"私たちは...... "と言ってください。
One effective method of training is to ask for the trainee's
Giving a verbal warning
You can be clear about what you want done while still being polite.
丁寧でありながら、自分のやりたいことを明確にすることができます。
He should be clear about what he wanted to say.
彼は自分の言いたいことをはっきりさせておくべきです。
Office rules vary i
Explaining your expectations
When explaining your expectations, start with an overview before going into details.
期待することを説明するときは、詳細に入る前に概要を説明するところから始めましょう。
To get commitment from the other person, encourage two-way communicatio
Going over office rules
Try to avoid saying,
“You can’t …”
“You have to …”
“You mustn’t …”, instead,
you can say,
“… is not permitted.”
“We’d like all employees to …”
言わないようにしましょう。
"あなたはできない..."
"あなたがしなければならない..."
"You must
Introducing an employee
When introducing someone to your team, it’s courteous to give some background information about the person.
誰かをチームに紹介する際には、その人の背景情報を伝えるのが礼儀です。
Help the new person get acquainted by being clear about
Rank up Test2
Lesson 18: Confirming a rumor
Confirm a rumor with your boss or colleague about his/her resignation from the company.
Lesson 19: Saying goodbye
Say goodbye to your boss or colleague who is leavin