見出し画像

About 「∞ Collection」

Behind the scenes of the new NFT collection

日本語/English↓↓↓

Mugendai CollectionというNFTコレクションを始動させました。今日はこのコレクションについて深く語りつくそうと思います。

https://opensea.io/collection/mugendai

なぜ無限大なのか

「無限、永遠、持続、受け継ぐ、続ける」というのは私の夢だからです。

私は続けられないことばかりです。漫画作画、英語塾、ピアノ、乗馬、着物、登山などの趣味もいい所までは行くのですがまったく続きませんでした。
最もひどいのは大学と仕事についてでした。

私は美術大学に通っていました。

美術大学はとても刺激的で楽しかったです。みんな頑張っていて、自分の作品を精一杯造っていました。私も頑張りましたし、思う様に作品を作れない時は泣きました。そのぐらい一生懸命でした。

しかし、いざ就職という段階になって私はその業界を選ぶことを躊躇しました。

そして結局美術とは関係のない就職先を選んでしまいました。

それはなぜか。
美術関係の仕事は収入になりにくいと聞いたから?
過重労働の噂を聞いたから?
実力の世界にびびったから?

おそらくどれも当てはまるのでしょう。
美術とはまったく関わりのない仕事に私は就きました。

私は美術のキャリアを続けることができませんでした。

そして就職先では仕事で成果をあげようと努力をしました。認められることもあり、評価は悪くはありませんでした。しかし結局その仕事を続けることはできませんでした。結婚を機に退職し、子供を産み今に至ります。

なんとなくこのままではいけないと考えていた矢先でした。
父が亡くなりました。

精進落としの席での話に私は驚きました。

実は弟の進学の時、弟を大学に通わせる費用もないほど大変だったそうです。弟の学費は保険を解約などしてなんとかしたそうです。確かに父はある時からお弁当を作って毎日持って行っていました。

私には美術大学を休学・退学という選択肢もあったはずなのに、相談もされませんでした。

なぜ父があんな大きな負担を負ってまで私を大学に通わせてくれたのかと不思議に思いました。

そこでやっと気づきました。
父は私がこの業界で頑張っていけると信じてくれていたんだと。
私を高く評価し実力の世界で生きていけると信じてくれていたと思うのです。

私はその父の信用に今まで応えられていなかったと猛省しました。
父はすでに亡くなっていますが、その時強く父の気持ちに報いたいと思いました。

そこでやっと、何かをやり続けると決意できたのです。
何かは私にとってクリエイターです。

私の解釈ですが、私の無限に続けることへ羨望と決意からこのアートは生まれたと思うのです。

人間には寿命があります。
(その前提もいずれ覆されるのかも知れませんが)
しかし気持ちを受け継ぐことはできる。

そして本気で頑張れば、誰かが私の気持ちを受け継いでくれるという期待も抱いています。父が亡くなっても父の想いを私が受け継ぐように。

それが人類の無限の世界だと思うのです。

そういった想いから無限に続くこの表現は生まれたと私は解釈しています。

なぜ色々な画材で描くのか

美術大学時代の思い出の画材たちです。

美術大学時代授業で必要となり購入し、今まで捨てきれず持っていた画材たちです。当時私がバイトして購入した画材です。

古くなって画材として質が悪いところもありますが、決意の基盤でもある大学時代の思い出をNFT作品として昇華させたいと思いました。

なぜ二次利用可能とするのか

私自身が作品内で二次利用しやすいように制作しているものだからです。今後、自身のアートワーク内で本コレクション作品を背景に使用したり、透かしてテクスチャーとして利用したりと考えております。
そして、この無限大アートを使用して作画していることを明言することで意味を付加したいと考えています。

所有者の方も自身の作品の世界の創造に役立てて頂ければとても喜ばしいことだなと感じ二次利用可能としました。

二次流通後でも二次利用できる権利は残るものにしました。所有者のみに限定というのは管理が難しいだろうなというのが正直なところです。

なぜ子供たちに支援するのか

先程も少し触れましたが、人間には寿命があります。
しかし、次の世代に想いを受け継ぐことはできると思うのです。

無限の未来を実現するために子供たちへの支援はいくらしても十分すぎることはないと考えているからです。

これは母として4歳児の子供を持つ身としての実体験としての想いもあります。子供は可愛い。尊い。みんなの宝物です。

そんな子供の未来を少しでも支援したいのです。

最後に

ここまでお読みくださり本当にありがとうございました。それだけでもう十分感謝感激です。

無限大コレクションが皆さまに愛されるコレクションになるようにこれからも頑張ります。何かご意見ご質問ご相談などあればいくらでもかまいませんのでメッセージ頂けると嬉しいです。

皆様の幸運をお祈りしています✨


I have launched an NFT collection called the Mugendai Collection. Today, I would like to talk about this collection in depth.

https://opensea.io/collection/mugendai

Why infinity?

Infinite, eternal, enduring, inheriting, continuing" is my dream.

I can't keep doing things. My hobbies, such as manga drawing, English tutoring, piano, horseback riding, kimono, mountain climbing, etc., went well, but never lasted. The worst part was about college and work.

I went to an art college.

The art college was very stimulating and fun. Everyone was working hard and creating their own work to the best of their ability. I tried my best and cried when I couldn't make my work the way I wanted. That's how hard I worked.

However, when the time came for me to find a job, I hesitated to choose that industry.

In the end, I chose a job that had nothing to do with art.

Why was that? Was it because I heard that art-related jobs are hard to make money from? Because I heard rumors of overwork? Because I was intimidated by the world of merit?

Probably all of them are true. I took a job that had absolutely nothing to do with art.

I couldn't continue my career in art.

And at my place of employment, I tried hard to make a difference in my work. I got some recognition and my reputation wasn't bad. But in the end, I couldn't keep the job. I left the company when I got married, had a baby, and now I am here.

It was just as I was thinking that I could not go on like this for some reason. My father passed away.

I was surprised to hear his story at the dedication ceremony.

He told me that when his younger brother was going to college, it was so difficult that he could not afford to send him to college. He managed to pay for his younger brother's tuition by cancelling his insurance. Indeed, my father started making his own lunch and taking it with him every day.

I had the option of taking a leave of absence or dropping out of art school, but he never consulted me about it.

I wondered why my father had taken on such a huge burden to send me to college.

Then I finally realized. I realized that my father believed that I could do well in this industry. I think he thought highly of me and believed that I would be able to survive in the world of merit.

I thought hard about how I had not lived up to my father's trust. My father had already passed away, but at that time, I strongly wanted to repay his kindness.

That's when I finally made up my mind to keep doing something. Something is a creator for me.

My interpretation is that this art was born out of my envy and determination to continue indefinitely.

Human beings have a life span. (That premise may eventually be overturned.) But we can pass on our feelings.

And I have the hope that if I really work hard, someone else will inherit my feelings. Just as I will inherit my father's feelings when he is gone.

I think that is the infinite world of humanity.

I interpret this infinite expression as being born from these thoughts.

Why do we draw with different materials?

These are the art materials I remember from my art college days.

These are the art materials that I purchased for my classes at art college and have kept until now. These are the art materials that I purchased with my part-time job at the time.

I wanted to sublimate the memories of my college days, which are the foundation of my determination, as NFT works.

Why make it available for secondary use?

The reason for this is that I am creating them for easy secondary use in my own artwork. In the future, I plan to use this collection as a background in my own artwork, or to use it as a texture by watermarking it. I would also like to add weight to the value of my work by stating that I use this infinity art in my drawings.

It would be a great pleasure if the owners could use it to create their own world of art, so we have made it available for secondary use.

Even after secondary distribution, the right to secondary use will remain. To be honest, I think it would be difficult to manage if the rights were limited to the owner only.

Why do we support children?

As I mentioned earlier, humans have a life span. However, I believe that we can pass on our thoughts to the next generation.

In order to realize an infinite future, I believe that no amount of support for children is ever too much.

As a mother with a four-year-old child, this is one of my thoughts based on my own experience. Children are cute. They are precious. They are everyone's treasure.

I want to support their future as much as I can.

And finally

Thank you so much for taking the time to read this far. That's enough to make me feel grateful.

I will continue to do my best to make the Infinity Collection a collection that everyone will love. If you have any comments, questions, or concerns, I'd be happy to hear from you.

I wish you all the best of luck✨.

この記事が参加している募集

私の作品紹介

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?