見出し画像

『sTraNgeRs』

We’re just a room full of strangers
Looking for something to save us
Alone together
We’re dying to live and we’re living to die
Dying to live, living to die
We’re just a room full of strangers

Bring Me The Horizon『sTraNgeRs』

こんにちは。
どうも、けこぜろです。

今回はBring Me The Horizonのアルバム『POST HUMAN: NeX GEn』より、『sTraNgeRs』について。



sTraNgeRs

Maybe I’ll just be fucked up forever
should have figured myself out by now
And I don’t wanna tear myself open, no
But it’s hard to care when you bleed out

So won’t you break me down, break me down
Make me get better
I confess I’m a mess
Some kind of error
Well maybe I was destined to disappear

We’re just a room full of strangers
Looking for something to save us
Alone together
We’re dying to live and we’re living to die
Dying to live, living to die
We’re just a room full of strangers

Well I guess my guardian angel missed the memo
‘Cause we’re walking on razors again
And we swore to God we’d never let this happen, no
We dragged ourselves through hell
And we’ll be damned if we go back

Break me down
Break me down
Make me get better
I confess that I’m a mess
Some kind of error
Well maybe I was destined to disappear

We’re just a room full of strangers
Looking for something to save us
Alone together,
We’re dying to live
And we’re living to die
Dying to live, living to die
It never stops
Can’t erase this
So cross out my eyes
Tear the pages
‘Cause you and I
We’re just dying to live
And we’re living to die
Dying to live, living to die
It never stops, it don’t

Where did we go?
We’re all alone, all alone
No place like home
Take us back to yesterday
S.O.S
Save us from ourselves

Bring Me The Horizon『sTraNgeRs』

『sTraNgeRs』はアルバム『POST HUMAN: NeX GEn』の11曲目。
アルバム内でもかなり好きな『LosT』の』次の曲となっています。

この曲もアルバム『POST HUMAN: NeX GEn』からのシングルカットですが、リリースされたのは2022年の7月となっています。
2年も前の楽曲なんですね。
また、直近でリリースされたアルバムは『POST HUMAN: SURVIVAL HORROR』で、割とヘヴィな曲が多い印象でした。
その後リリースされた新曲が『DiE4u』『sTraNgeRs』と、比較的方向性の違う音楽だったため戸惑ったのをよく覚えています。

それでも『sTraNgeRs』は曲の雰囲気が好きでしたし、Bring Me The Horizonってこんな音楽もあるんだなとも感じました。
曲の雰囲気もそうですが、歌詞の方も当時の情勢を思い起こすとかなり心にくるものがありますね。
昨年のフェスでは聴けませんでしたが、最新アルバムには収録されましたし、結構好きな部類の楽曲です。



まとめ

こんな感じで、Bring Me The Horizonの『sTraNgeRs』の紹介でした。
ヘヴィではない曲調のBring Me The Horizonの楽曲ですが、雰囲気といい結構好みの曲ですね。
僕は今回のサマソニは見送ってしまったのですが、直前になって翌日が休みだと気づきましたし、頑張って行っておけば良かったと少し後悔しています。
もったいないことをしてしまいましたね。

それでは、また。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?