見出し画像

"Thinking Out Loud "-Ed Sheeran 翻訳

When your legs don't work like they used to before
And I can't sweep you off of your feet
Will your mouth still remember the taste of my love?
Will your eyes still smile from your cheeks?
君の足が思うように動かなくなっても
僕が君を抱きかかえられなくなっても
あの口づけは忘れないで
今日も笑いかけてほしいんだ


And, darling, I will be loving you 'til we're 70
And, baby, my heart could still fall as hard at 23
ねぇ、僕はきっとおじいさんになっても君のことを愛してる
出会った頃の気持ちのままで


And I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
Maybe just the touch of a hand
Well, me - I fall in love with you every single day
And I just wanna tell you I am
恋に落ちる瞬間ってほんの些細なことなんだ
手が触れちゃったとかね
そう思うと僕は毎日君に恋に落ちていたよ
気づいてた?


So honey now
Take me into your loving arms
Kiss me under the light of a thousand stars
Place your head on my beating heart
I'm thinking out loud
Maybe we found love right where we are
ねぇ、ハニー、僕を抱きしめて
満天の星空の下でキスをしよう
実は少し緊張してる
でも、これだけは確信したんだ
"これが愛なんだ"って



When my hair's all but gone and my memory fades
And the crowds don't remember my name
When my hands don't play the strings the same way (mmm...)
I know you will still love me the same
髪がほとんどなくなっちゃって記憶もだんだん曖昧になって
僕の名前を覚えている人もほとんどいない
ギターもあの頃みたいに上手く弾けない
それでも君は僕を変わらず愛してくれているんだろうね


Cause honey your soul could never grow old, it's evergreen
And, baby, your smile's forever in my mind and memory
だって君の心はずっとあの時のまま
そして君のその笑顔はずっと僕の心の中にある


I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
Maybe it's all part of a plan
Well, I'll just keep on making the same mistakes
Hoping that you'll understand
気がついたら恋に落ちていたんだ
もしかしたら初めから決まっていたことなのかも
同じ間違いを繰り返してしまうと思うんだけど
許してほしいんだ


That, baby, now
Take me into your loving arms
Kiss me under the light of a thousand stars
Place your head on my beating heart
Thinking out loud
Maybe we found love right where we are (oh ohh)
そんな時もさ、ベイビー、
僕のことをハグして欲しいんだ
星空の下でキスをして欲しい
僕の胸は全部知ってる
やっぱり
愛はここにあったんだね


La la la la la la la la lo-ud

So, baby, now
Take me into your loving arms
Kiss me under the light of a thousand stars
Oh, darling, place your head on my beating heart
I'm thinking out loud
But maybe we found love right where we are
Oh, baby, we found love right where we are
And we found love right where we are
あれから何年も経ったけど
やっぱり君とのハグは心地よくて
僕らの上では星たちが煌めいてる
この命ある限り
君に愛を伝える

君だけに伝えたいんだ


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?