Why We Sing - Greg Gilpin 歌詞対訳

Why We Sing     musics & lyrics  Greg Gilpin

a sound of hope,
a sound of peace,
a sound that celebrates and speaks what we believe.
a sound of love,
a sound so strong,
it’s amazing what is given when we share a song ...

This is why we sing,
why we lift our voice,
why we stand as one in harmony!

This is why we sing,
why we lift our voice,
take my hand and sing with me!

Sooth a soul,
mend a heart,
bring together lives that have been torn apart.
Share the joy,
find a friend,
it’s a neverending gift that circles back again.

This is why we sing,
why we lift our voice,
why we stand as one in harmony!

This is why we sing,
why we lift our voice,
take my hand and sing with me!

Music builds a bridge, it can tear down a wall!
Music is a language, that can speak to one and all!

This is why we sing,
why we lift our voice,
why we stand as one in harmony!

This is why we sing,
why we lift our voice,
take my hand and sing with me!

This is why we sing, we sing, WE SING!

■対訳
Why We Sing   グレッグ・ギルピン

希望の音
平和の音
私たちが信じることを、祝福し、語る音

愛の音
とても強い音
私たちが歌を共有するとき与えられるもの、それは素晴らしきもの...

これが、私たちが歌う理由
声を上げる理由
ハーモニーの中の1人としてそこに在る理由!

これが、私たちが歌う理由
声を上げる理由
さあ、手を取って、共に歌おう!

魂を慰め
心を癒し
引き離された人生を繋ぐ
喜びを分かち合い
友を見つける
それは、人々の輪を取り戻す終わりのない贈り物

これこそが、私たちが歌う理由
声を上げる理由
ハーモニーの中の1人としてそこに在る理由!

これこそが、私たちが歌う理由
声を上げる理由
さあ、手を取って、共に歌おう!

音楽は橋を架け、壁を壊すこともできる!
音楽は言葉であり、すべての人に語り掛けることができる!

これこそが、私たちが歌う理由
声を上げる理由
ハーモニーの中の1人としてそこに在る理由!

これこそが、私たちが歌う理由
声を上げる理由
さあ、手を取って、共に歌おう!

これこそが、私たちが歌う理由、私たちが!

訳:木場義則

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?