見出し画像

【和訳】the grudge - Olivia Rodrigo


恨み
恨み憎しみの曲が私は大好き

♱⋰ ⋱✮⋰ ⋱♱⋰ ⋱✮⋰ ⋱♱⋰ ⋱✮⋰ ⋱♱⋰⋱

i have nightmares each week about that friday in may
one phone call from you and my entire world was changed
trust that you betrayed
confusion that still lingers
you took everything i loved and crushed it in between your fingers  

5月のあの悪夢に毎週魘される
あなたからの電話で私の世界全てが変わってしまった
信じてたのに裏切られて
ずっと混乱したまま
私が愛したもの全て取り上げて
その指で潰したよね

and i doubt you ever think about
the damage that you did
but i hold onto every detail like my life depends on it

あなたがしたことで、どれだけ私が傷ついたか考えた事ある?
命懸けで守ってきたのに

my undying love
now i hold it like a grudge
and i hear your voice every time
that i think i'm not enough

私の愛は不滅みたい
恨みみたいに愛してる
あなたの声を聞く度に
私じゃダメだったんだ満たしてあげれなかったんたって思っちゃう

and i try to be tough, but i wanna scream how could anybody do the things you did so easily?

強くなろうとして、でも叫びたくなる
あんなにも容易く酷いこと、他の誰ができるっていうの

and i say i don't care
i say that i'm fine
but you know i can't let it go
i've tried, i've tried, i' ve tried for so long
it takes strength to forgive, but i don't feel strong

気にしない
私は大丈夫って言ってるけど
あなたは知ってるよね
全然手放せない
ずっとずっと頑張ってみたけど
許すには強くならないといけなくて
でも強くなんてなれない

the arguments that i have won against you in my head
in the shower, in the car, and in the mirror before bed
yeah, i'm so tough when i'm alone
and i make you feel so guilty
and i fantasize about a time you're a little fuckin' sorry

頭の中ではあなたと喧嘩して私が勝つ
シャワーの時ドライブしている時
寝る前に鏡を見る時にも
一人でいると私はすごく強いの
あなたに悪かったって感じさせられるの
あなたが申し訳なさそうにしているのを妄想するの

and i try to understand why you would do this all to me
you must be insecure, you must be so unhappy

そして、あなたがあんな酷いこと私にどうしてできたのか、分かろうとするの
きっと不安だったのかも
不幸だったのかもって

and i know in my heart
hurt people hurt people
and we both drew blood
but, man, those cuts were never equal

心の中では分かっている
傷ついた人がまた人を傷つける
私たちはお互い傷ついた
でも傷の深さは同じじゃないよね


and i try to be tough, but i wanna scream how could anybody do the things you did so easily?
and i say i don't care i say that i'm fine
but you know i can't let it go
i've tried, i've tried, i' ve tried for so long
it takes strength to forgive, but i don't feel strong

強くなりたいのに叫んじゃう
あんなひどいことどうしてできるの?
私は気にしない大丈夫って言ってるけど
忘れられないし
ずっとずっとずっと忘れようとしてきたけど
許すには強くならなきゃいけないのに
強くなれる気がしない

ooh, do you think i deserved it all?
ooh, your flowers filled with vitriol?
you built me up to watch me fall
you have everything and you still want more

私がこんなことされて当然だって思うの?
あなたの花束は棘だらけの悪意でしかないの?
私をその気にさせておいてどん底まで突き落として楽しかった?
全てを手にしてもなお、もっと欲しいなんて

i try to be tough i try to be mean
but even after all this, you' re still everything to me
and i know you don't care i guess that that's fine
but you know i can't let it go i've tried, i've tried, i' ve tried for so long
it takes strength to forgive, but
i'm not quite sure i'm there yet
it takes strength to forgive, but

強くなりたかったし意地悪になろうともした
こんな事があったのに、私にとってあなたが全てなんて
あなたは何も気にしてないし平気だってのも分かっている
でも私は諦められなくて
ずっとずっとずっとずっと頑張ってきたけど
許すには強くならなくちゃだし
まだ全然だめ前に進めない
許すには強くならなきゃ
でも...


♱⋰ ⋱✮⋰ ⋱♱⋰ ⋱✮⋰ ⋱♱⋰ ⋱✮⋰ ⋱♱⋰⋱
初来日公演が決まって、まだチケット当選してないけど
すごく楽しみ
生grudge聴けるの楽しみ♡

#和訳 #歌詞和訳 #英語学習 #OliviaRodrigo

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?