[和訳]Rita Ora-Let You Love me

イギリスの歌手Rita Oraが2018年11月23日にリリースした2枚目のアルバム「Phoenix(フェニックス)」に収録されている「Let You Love Me」を和訳してみました!

画像1

私は最初この曲を聴いたとき、「Let You Love Me」は、片思いする女の子が「絶対彼を振り向かせる!私を好きになって!」という歌だと思っていたのですが、そうではなくて、「彼の愛を受け入れたいのに素直になれない」という切なく、思い通りにいかない自分の心を歌ったものでした

画像2


Rita Ora-Let You Love Me

I should've stayed with you last night
昨夜あなたと過ごしていたなら
Instead of going out to find trouble
こんなトラブルに巻き込まれることもなかったのに
That's just trouble (Mmm)
それが問題なんだけど
I think I run away sometimes
時々逃げ出したくなる時があるの
Whenever I get too vulnerable
弱ってる時はいつでもそう
That's not your fault (Yeah)
だからこれはあなたのせいじゃない


See, I wanna stay the whole night
わかって、あなたと一晩中一緒にいたいの
I wanna lay with you 'til the sun's up
日が昇るまであなたのそばにいたい
I wanna let you inside
あなたを受け入れたい
Oh, Heaven knows I've tried
そう思ってることを神は知ってるはずなのに

I wish that I could let you love
あなたの愛を受け入れたい
Wish that I could let you love me
あなたの愛に素直になりたい
I wish that I could let you love
本当は私もあなたを求めてる
Wish that I could let you love me
なのにあなたの愛に素直になれない
Say what's the matter, what's the matter with me?
どうして?私のなにがそうさせるの?
What's the matter with me?
私のなにが問題なの?
Oh, I wish that I could let you love
あなたの愛を受け入れたい
Wish that I could let you love me now
今すぐにでもあなたの愛に素直になりたい
Oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, I
Oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, I
そう願っているのに


And every time it gets too real
この関係がリアルに感じすぎる時
And every time I feel us sabotaging
私たちの関係が悪くなりそうな時
I start running (Yeah, eh)
いつも私は逃げ出してしまう
And every time I push away
そしていつもあなたを突き放す
I really wanna say that I'm sorry (Yeah)
謝りたいと思ってるのに
But I say nothing (Yeah)
なにも言えない


See, I wanna stay the whole night
分かって、あなたと一晩中一緒に過ごしたい
I wanna lay with you 'til the sun's up
日が昇るまであなたの側で眠りたい
I wanna let you inside
あなたの気持ちを受け入れたい
Oh, Heaven knows I've tried
そう思ってることを神は知ってるはずなのに

I wish that I could let you love
あなたの愛を受け入れたい
Wish that I could let you love me
あなたの愛に素直になりたい
I wish that I could let you love
本当は私もあなたを求めてる
Wish that I could let you love me
なのにあなたの愛に素直になれない
Say what's the matter, what's the matter with me?
どうして?私のなにがそうさせるの?
What's the matter with me?
私のなにが問題なの?
Oh, I wish that I could let you love
あなたの愛を受け入れたい
Wish that I could let you love me now
今すぐにでもあなたの愛に素直になりたい
Oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, I
Oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, I
そう願っているのに、


I wanna stay with you 'til the morning
朝まであなたと一緒にいたい
I wanna lay with you through the sunrise
日が昇る時あなたのそばで眠っていたい
I wanna show you that you're my only
あなたは私の特別だってわかってほしい
I wanna lay with you 'til the sun's up
日が昇るまであなたの側にいたい
I wanna stay with you 'til the morning
朝まであなたの側で眠りたい
I wanna lay with you through the sunrise, through the sunrise
日が昇る間もあなたと一緒にいたい
Oh-oh-oh-oh, Heaven knows I've tried
私の思いを神は知ってるはずなのに


I wish that I could let you love
あなたの愛を受け入れたい
Wish that I could let you love me (Me, yeah)
あなたの愛に素直になりたい
I wish that I could let you love
本当は私もあなたを求めてる
Wish that I could let you love me
なのにあなたの愛に素直になれない
Say what's the matter, what's the matter with me?
どうして?私の何がそうさせるの?
What's the matter with me?
私の何が問題なの?
Oh, I wish that I could let you love
あなたの愛を受け入れたい
Wish that I could let you love me now
今すぐにでもあなたの愛に素直になりたい
Say what's the matter, what's the matter with me?
どうして?私の何がそうさせるの?

What's the matter with me?
私の何が問題なの?
Oh, I wish that I could let you love
あなたの愛を受け入れたい
Wish that I could let you love me now
今すぐにでもあなたの愛に素直になりたい
Oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, I
Oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, oh, I wish, I
そう願ってるのに

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?