見出し画像

【和訳】 Vigilante Shit / Taylor Swift

Draw the cat eye sharp enough to kill a man
You did some bad things, but I'm the worst of them
Sometimes I wonder which one will be your last lie
They say looks can kill and I might try
I don't dress for women
I don't dress for men
Lately I've been dressing for revenge

男を殺せるくらい鋭くキャットラインを引いて
あなたが働いてきた悪事より 私の方が悪い
時々思う、いつになったら嘘をつかなくなるの?
死ぬほど怖い顔って言うけど、私もやってみようかな
女のために着飾るんじゃない
男のために着飾るんじゃない
最近私は復讐のために着飾っている

I don't start shit, but I can tell you how it ends
Don't get sad, get even
So on the weekends
I don't dress for friends
Lately I've been dressing for revenge

始めるのは私じゃない でも終わらせ方なら教えてあげる
悲しまないで、おあいこにしよう
だから週末には
友達のために着飾るんじゃない
最近は復讐のために着飾っている

She needed cold hard proof so I gave her some
She had the envelope, where you think she got it from?
Now she gets the house, gets the kids, gets the pride
Picture me thick as thieves with your ex-wife
And she looks so pretty
Driving in your Benz
Lately she's been dressing for revenge

決定的な証拠が欲しいって言ってたから、彼女に教えてあげた
彼女が持つ封筒、誰が渡したと思う?
今や家も、子供も、誇りも彼女のもの
私とあなたの元奥さんはかなり親しいと思っておいて
とても可愛いよね
あなたのベンツを運転して
彼女は最近復讐のために着飾っているらしい

She don't start shit, but she can tell you how it ends
Don't get sad, get even
So on the weekends
She don't dress for friends
Lately she's been dressing for revenge

始めるのは彼女じゃない でも終わらせ方なら知っている
悲しまないで、おあいこにしよう
だから週末には
彼女が着飾るのは友達のためじゃない
最近は復讐のために着飾っているらしい

Ladies always rise above
Ladies know what people want
Someone sweet and kind and fun
The lady simply had enough

女性はいつだってそびえ立つ
世間が何を求めてるかわかってる
スウィートで、優しくて、楽しい女性
女性は本当にうんざりしている

While he was doing lines
And crossing all of mine
Someone told his white collar crimes to the FBI
And I don't dress for villains
Or for innocents
I'm on my vigilante shit again

彼が反省文を書いている間
超えてはならない一線を超えている間
誰かがFBIに 彼の罪を報告した
悪人のために着飾るんじゃない
罪なき人のためでもない
私はまた 私的制裁を加えているだけだ

I don't start shit, but I can tell you how it ends
Don't get sad, get even
So on the weekends
I don't dress for friends
Lately I've been dressing for revenge

始めるのは私じゃない でも終わらせ方なら教えてあげる
悲しまないで、おあいこにしよう
だから週末には
友達のために着飾るんじゃない
最近は復讐のために着飾っている

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?