見出し画像

Good morning

おはよう。あまりにいい天気なので、子供を学校に送っていったあと、コーヒーを片手に近所の運河に散歩に来ました。

Good morning! I am writing this while sitting on a bench by the canal near Paddington with a cup of coffee.

ナロウボートがつないである内湾の奥に離れ小島があり、水鳥の楽園になっています。遠くから視認できるだけで6種類はいます。

In the basin, there is an isolated bank for wild birds. I can identify six species at least from here.

ロンドンは網目のように水路がつながっているので、こんな晴れた日には、走る人や犬の散歩する人がたくさん。

London is lined with waterways that are like mesh. Many people enjoy running, walking with dogs, or just sitting and watching birds like me on such a beautiful day.

顔なじみの白鳥家族は、朝は近くの流域にお散歩に出てるので姿がみえませんでした。上の写真は別の日のもの。

My dear Swan family is out of their home base. Perhaps they are out on patrol in another body of water. The picture above is one from last week.

マガモの兄弟といっしょに、しばしのんびり朝の光を浴びました。

Instead, I enjoyed sunbathing with mallards.

最近「メッセージ(原題: Arrival)」という映画を見ました。あまり一般受けしなさそうなのですが、わたしにはとても良かったです。なにが好きだったのかな…なんてことをぼんやりと考えて、時間の概念だ。と、つきとめました。含意がある原題、安易に改題しないほうがよかったのでは。なんて思ったとこで、さて、そろそろ家に戻ります。皆さん良い一日を。

Here, in my head goes like;

Why did I like the Netflix movie "Arrival"? Ah, I liked its notion of time. Too bad the title is changed to "メッセージ(Message)" in the Japanese version. It lost the implication of the key message…!

Well, well, it's time to go back. Have a lovely day, my friends.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?