見出し画像

(Swag) アボカドにロゴを刷る

アボカドなどのフルーツにロゴを刷るのが流行っている

プロモーションやチームビルディング用に配るグッズのことをSwagという。ロゴ入りのTシャツ、缶バッジ、トートバッグとか。ブランディングの仕事をするとロゴの使用例としてSwagの見本も作ったりする。Tシャツに刷るとこう見えますよ。

The freebie swag, sometimes also spelled schwag, dates back to the 1960s and was used to describe promotional items. According to our files, early swag was everything from promotional records sent to radio stations to free slippers for airline passengers. In short order, this particular meaning of swag broadened and soon referred to anything given to an attendee of an event (such as a conference) as a promotional stunt. Merriam Webster

結局使わなかったり無駄になりがちなのが Swag だがサンフランシスコのデザイナー、Danielle Baskin がフルーツにロゴを貼り付けてみたら人気がでた。食べてなくなる消え物Swagは良いアイデアだと思う。

In her work as a bicycle helmet designer, she taught herself to print on complicated surfaces. She applied this concept to fruit by cutting a logo out of thin vinyl that melts onto the fruit’s exterior, creating a design that looks flat, even though produce generally has a bumpy, textured surface.

Baskinは元々自転車用のヘルメットをデザインしてたので、曲面に印刷する方法を知っていた。ビニールを溶かして果物の表面に貼り付ける。凸凹の表面にもはれる。Teach oneself は独学で身につけること。

https://brandedfruit.com/ からオーダーできる。写真を見るとシールのような安っぽい感じじゃなくて、鮮やかでインパクトがある。AT&Tのパイナップルとか派手で良い。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?