見出し画像

【和訳】I Thought I Saw Your Face Today

She & Himによる I Thought I Saw Your Face Todayの和訳です。

I thought I saw your face today, but I just turned my head away
今日あなたの顔を見かけた気がしたけど
私は顔を背けたわ
Your face against the trees
木立の方を見るあなたの表情
But I just see the memories as they come, as they come
でも私にはただ浮かんでくる思い出だけが見えて
And I couldn't help but fall in love again
そうしてまた恋に落ちてしまったの
No, I couldn't help but fall in love again
どうしようもなくまた恋に落ちてしまった

I saw it glitter as I grew
大きくなるに連れて輝くように見えて
And loved it why, I never knew
大好きだったけど理由は分からなかった
I thought this place was heaven sent
この場所は神様の贈り物のように思ってたけど
But now it's just a monument in my mind, in my mind
今は記憶の中の記念碑でしかない
And I couldn't help but fall in love again
それでもまた恋に落ちてしまったの
No I couldn't help but fall in love again
どうしようもなくまた恋に落ちてしまった

The cars and freeways Implore me to stay away out of this place
車や高速道路はこの場所から遠ざかるよう私に訴えかけてくるのにね
My mother said "Just keep your head and play it as it lays"
母親は「いいから落ち着いてできる勝負をしなさい」と言ってたわ

I somehow see what's beautiful in things that are ephemeral
儚さの中にある美しさが何故か分かるの
I'm my only friend of mine, love is just a piece of time
In the world, in the world
私の友だちは私一人だけで、恋愛はこの世界の時間の切れ端でしかない
And I couldn't help but fall in love again
それでもまた恋に落ちてしまったの
No I couldn't help but fall in love again
どうしようもなくまた恋に落ちてしまった

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?