Are We Having Fun Yet?我々はもう楽しんでいますか?

Are We Having Fun Yet?
我々はもう楽しんでいますか?


Kathy Madison, Comtech Services
April 1, 2021
Comtech サービス社キャシー・マディソン著

2021年4月1日

It’s widely known that when employees are satisfied with their jobs, they’re much more likely to be happy, more engaged, and more productive. In other words, they are having fun. But how do we know if our team members are satisfied with their job and what are we doing to keep them motivated and engaged?  Several CIDM members discussed this topic in a recent manager roundtable, and here are some of the best practices shared during the session.
従業員が彼らの仕事に満足しているとき、彼らが恐らくずっと幸せでいっそう仕事に没頭し、いっそう生産的になると思われています。 換言すれば、彼らは楽しんでいます。 けれども我々は我々のチームメンバーが彼らの仕事に満足しているかどうか、どのように知るのか、そして我々が彼らをやる気満々で、そして仕事に没頭するようにしておくために何をしているか知っていますか? 数人の CIDM メンバーが最近の管理者円卓会議でこの話題を論じ、ここにセッションの間に共有された最善の実践方法の若干があります。

Taking the Pulse
人の意向を探る

As managers, we have many different ways to determine how our team is feeling, everything from simply asking them in one-on-one sessions to formal corporate-wide or departmental employee surveys. We can also gauge our team’s pulse by watching for degradations in quality, missed deadlines, or whether they are achieving key goals.
マネージャーとして、我々は正式の企業 にわたる、あるいは部門の従業員調査結果に1対1のセッションで、ただ彼らに尋ねることからすべて、我々のチームがどのように感じているかを決定する異なった方法があります。 我々は、品質の劣化や、守れなかった期限を見張ることで、あるいは彼らが重要なゴールを達成しているかどうかで同じく我々のチームの意向を探ることができます。

If using surveys, it’s important to make the survey anonymous — survey takers need to feel safe to respond with their own answers, not ones they think we want to hear. Use a simple approach of a rating score survey or an open-ended question survey.
もし調査結果を使っているなら、調査を匿名にすることは重要です - 調査の受取人は、彼らが我々が聞きたいと思うものではなく、彼ら自身の答えで回答するのに安全に感じる必要があります。 格付けスコア調査の単純なアプローチあるいは制限がない質問調査を使ってください。

Sample scale rating questions:

サンプル格付け質問:

l  It is easy to get my job done.
私の仕事がされることは容易です。

l  I am excited about my company’s future.
私は私の会社の未来について興奮しています。

l  I would recommend my company to my friends.
私は私の友人たちに私の会社を勧めるつもりです。

l  I am encouraged to find better ways to get my job done.
私は私の仕事がされるようにするもっと良い方法を見つけるよう奨励されます。

l  I feel empowered to make decisions regarding my work.
私は私の仕事に関して決定をする権限を与えられたように感じます。

l  I am satisfied with the recognition I receive for my work.
私は私が私の仕事のために受ける称賛に満足しています。

l  I do work that is meaningful to me.
私は私に意味を持つ仕事をします。

l  I feel connected to my coworkers.
私は私の同僚とのきづなを感じます。

l  I have the necessary tools and technology to do my job well.
私はうまく私の仕事をするために必要な手段と技術を持っています。

l  I am given the time necessary to fulfill all my responsibilities.
私は私のすべての責任を満たすために必要な時間を与えられます。

l  I have opportunities to learn and grow.
私は学んで、そして成長する機会を持ちます。

l  I am valued for my feedback.
私は私のフィードバックのために尊重されます。

l  I am fairly compensated for the work that I do.
私がする仕事に対して私は公正に補償されます。

ここから先は

5,191字 / 1ファイル

¥ 100

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?