タイミングは大切 When doing something, timing is important!

== English translation (Japanese original follows) ==

When we do something, timing is important.
・Whether or not a new product or service will be accepted by many people.
・Whether or not the technology is there to realize a great idea.
What would not have been possible five years ago may be possible now.

Kikyo Shingen Mochi (桔梗信玄餅)is a product of a company called Kikokoya in Yamanashi Prefecture.
It is a mochi dipped in soybean flour called きな粉 kinako and topped with “黒みつ kuromitsu” brown sugar syrup.

The mochi comes in a plastic container.
A little bit of きな粉 kinako and 黒みつ kuromitsu is left on the container.

Kikokuya received a request from a customer who wanted to eat all the きな粉 kinako and 黒みつ kokumitsu in the plastic container.
This was more than 50 years ago.

Then, on December 24 last year, Kikyo Shingen Mochi Kiwami(桔梗信玄餅 極)was launched.
The container is now edible instead of plastic.

Why hasn't it been commercialized for over 50 years?
The idea of making the container edible has been around for 50 years.
But then the price would become higher.

If the price became higher, it would become difficult to sell.
So, for a long time, it was not commercialized.

Why was it commercialized in December of last year?
The main reason is that the world's awareness of the SDGs and people's awareness of the environment has changed.

So the time has come to commercialize it.

== Japanese Original Version ==

何かをするときにはタイミングが大切ですよね。
・新しい商品、新しいサービスが沢山の人に喜ばれるかどうか。
・素晴らしいアイデアを実現できるための技術があるかどうか。
5年前だったら実現しなかったものも今なら実現するかもしれない。


山梨県の桔梗屋(ききょうや)という会社の商品に「桔梗信玄餅(ききょうしんげんもち)」があります。きな粉という大豆からできた粉を付けたおもちに黒みつをかけて食べます。そのおもちはプラスチックの入れ物に入っています。きな粉や黒みつが入れ物に付いて少し残ります。
その入れ物についたきな粉や黒みつも全部食べたいというお客さんからのお願いが桔梗屋さんにとどきました。今から50年以上前のことです。

そして、昨年12月24日から「桔梗信玄餅 極」という商品が発売されました。入れ物がプラスチックではなく食べられるようになりました。

なぜ50年以上も商品化されなかったのか?入れ物を食べられるものにすればいいというアイデアは50年前からありました。でも、そうすると値段が高くなってしまいます。
値段が高くなったら売れなくなってしまうだろう。そう考えたので、長い間商品化されませんでした。

では、昨年12月に商品化されたのはなぜなのか?
世の中のSDGsの流れ、人々の環境への意識が変わってきたことが大きな理由です。

商品化するタイミングがやってきたのですね。

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