見出し画像

コンビニに空中レジが導入されたらどのようなよいことがあるでしょう? What would be the benefits of having an aerial cash register in a convenience store? 

== English translation (Japanese original follows) ==
Contactless has become more important since the new Corona epidemic began.
Restaurant menus are now QR-coded, and more people are avoiding touching cash when paying for goods.
Some elevator buttons are now floating in mid-air.

Yesterday's newspaper had an article about the aerial cash registers that 7-Eleven is introducing at some of its stores on a trial basis.
When I read it, I was amazed.
I realized how narrow-minded I was. I realized my lack of imagination.

When it came to the benefits of airborne display cash registers, I had only noticed the non-contact.
But there is another benefit.
Another advantage is that it is about 30% smaller in volume than a conventional cash register.

Convenience stores place a lot of different products in a small space.
The smaller register space means that we may be able to place products in the available space.
I have reflected on the need to be able to think about things from more different angles.

Aerial display (above) Seven, the cash register has disappeared?空中ディスプレー(上) セブン、レジが消えた?


== Japanese original ==
新型コロナが流行し始めてから非接触が重視され始めました。
レストランのメニューがQRコードになったり、商品代金を支払うときに現金を触るのを避ける人が増えたりしています。
エレベーターのボタンも空中にボタンが浮かび上がるようなものも出てきました。


昨日の新聞にセブンイレブンが試験的にいくつかのお店で導入している空中レジについての記事がありました。
それを読んで私は驚きました。
そして、自分の視野の狭さに気づきました。 自分の想像力のなさに気づきました。

空中ディスプレーのレジのメリットというと、私は非接触しか気がついていませんでした。
それ以外のメリットとして、従来のレジに比べて体積が約30%少ないそうです。

コンビニエンスストアは狭い場所に沢山の種類の商品を置いています。
レジスペースが小さくなるということは、あいたスペースに商品を置けるかもしれません。
もっといろいろな角度からものごとを考えられるようにならないといけないと反省しています。


空中ディスプレー(上) セブン、レジが消えた?


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?