お茶といえば鹿児島? Is Kagoshima famous for tea?


== English translation (Japanese original follows) ==

Matcha-flavored sweets are very popular in Japan and many other countries.
I think many people have the image of matcha flavored sweets like this.
      Matcha → Japan → Kyoto
I thought Kyoto was the largest producer of matcha.
When it comes to tea, I used to have the image of Kyoto and Shizuoka.

When I learned about “ the Tea Museum, Shizuoka”, I wondered where the largest producer of tea was, so I looked it up.

Shizuoka is the top producer in 2020.
But to my surprise, Kagoshima came in second. (Kagoshima overtook Shizuoka for the top spot in 2019.)

The ranking of tea production in 2020 is Shizuoka, Kagoshima, Mie, Miyazaki and Kyoto prefectures in that order.

There was a time when Shizuoka was number one and Kyoto was number two.

I also looked into matcha production.
The data is a little old, but Kyoto Prefecture is the Dantotsu prefecture in terms of matcha production in 2016.
Kyoto produced 1,072 tons. Aichi Prefecture came in second with 541 tons.

Matcha → Kyoto
This image was the correct one.

Some images are correct, some are not.
Also, reality is something that can change, so if we don't update our knowledge, we may end up assuming the wrong things.


== Japanese original version ==
日本でもたくさんの外国でも抹茶味のスイーツは人気があります。
抹茶味 → 日本 → 京都 というイメージを持つ人も多いと思います。

私も京都が一番抹茶の生産量が多いと思っていました。
お茶というと、京都と静岡というイメージを私は持っていました。

「ふじのくに茶の都ミュージアム」を知った時に、お茶の生産がおおいのはどこだろう?と思って調べてみました。

静岡がトップでした。
でも、私にとって意外なことに、2位は鹿児島でした。(2019年は鹿児島が静岡を抜いてトップだったそうです。)

2020年のお茶の生産量の順位は、静岡県、鹿児島県、三重県、宮崎県、京都府の順番です。

静岡が1位で京都が2位の時もありました。


抹茶についても調べてみました。
少し古いデータですが、2016年の抹茶生産量は京都府がダントツです。
京都1072トン。愛知県が2位で541トン。

抹茶 → 京都
このイメージは正しいものでした。

正しいイメージもあれば、正しくないイメージもあります。
また、現実は変わることがあるものですので、知識をアップデートしないと、間違ったことを前提にして考えてしまうこともありますね。









この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?