見出し画像

Blue Hong Kong Bathrobe 青い香港製バスローブ

画像1

#chinatown #london #ロンドンにある中華街 #orangejuice #tomdante
#PopRockIndieAltermative #80 's#90's

自分は香港や中国に行ったことがない。でも、ロンドンにある中華街には本当にお世話になった 笑
I have never been to Hong Kong or China. But, I really appreciate the Chinatown in London. lol

一時的ロンドンに住んでいた頃バイトしていたところが、ピカデリーサーカスだったので、良く食べに行っていた。ヨーロッパのベルギーに住んでいた時だって、
家の目の前がチャイニーズテイクアウェイだったら、もう良く食べていた。
rue rasson / scarbeekというところ! ググったら、まだあるぞーー!

画像2

When I lived temporarily in London and I used to go there because I worked at Piccadilly Circus.
Also when I lived in Belgium in Europe, it was a Chinese takeaway before my apartment, I used to go there. Well it is the street called ‘Rue rasson in scarbeek, Brussels’ !
Well I googled the Map the Chinese takeaway is there!!!! 

画像3

日本食はその当時、高かったから貧乏な自分には、腹の足しになったものだ。
何を食べていたかは、わすれたがとにかく腹を満たすものだったらなんでも笑
米だったらなんでも良かったんだろうなぁ!米好き^_^

Japanese food was expensive at that time, so similar asian food eased my hunger for the poor like me.I forgot what I was eating but anything is fine to fill up my stomach.
I wonder any food with rice was good.
the rice lover ^ _ ^

画像4

ここで、イギリス食文化の話をしようと思ったが、もともと食音痴な私が恐れ多いので、何も言わない。だけど、フィッシュ&チップスにもお世話になりました。

I thought that I would like to talk about British food culture, but since I am out of tasting, I should say nothing. But I was indebted to Fish & Chips.

ここから先は

3,768字 / 3画像
トム・ダンテ別称ダテトモカズによる作詞・作曲・演奏 数年前から新しくレコーディング、ミックスしてきた楽曲を毎月リリース。

トム・ダンテ〜音楽の旅〜

¥500 / 月 初月無料

〜Tom Dante's Music Journey 〜 80年、90年、00年代、下記のバンド名や個人名義で作成、演奏した曲から選択し、…

こんなコロナ禍の中、大変な中にサポートをいただいて、ありがとうございます。活動を円滑にさせるを準備金にいたします。録音機材や画材に使うつもりです。