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踏切異常発生! 京急 Keikyu Railway

July 2022 YouTube 前面展望

京急線は、都営浅草線・京成線・北総鉄道・成田スカイアクセス線と相互乗入れをしています。その為、京急線を利用すれば、羽田空港と成田空港という日本を代表的する国際空港のどちらも利用にも便利です。
また、三浦半島の南端から東京湾沿いに神奈川県を縦断し、横浜駅、品川駅に至り、相互乗入れしている都営浅草線を使えば、新橋、銀座や日本橋など、オフィス街の最寄り駅まで行けます。その為、通勤路線としてもとても便利な路線です。

京急車両には大きな特徴があります。それは、全ての先頭車両にモーターを付け、車体重量を敢えて重くしていることです。先頭車両が重くなると走行が安定すると同時に、万が一に衝突事故が起こった場合、軽い先頭車両に比べて脱線事故に至る可能性を少なくすることができ、その分安全です。
京急電鉄は、線路幅についても「狭軌」(1,067mm)を採用している鉄道会社がある中、新幹線と同じ「広軌」(1,435mm)を採用しているので、高速運転をしても電車は安定しています。

京急線内で一番スピードが出る区間は、京急川崎駅〜横浜駅です。この区間内には『快特』の停車駅が無く、線路も直線区間が長い為、発車後の加速性が良い京急車両は、直ぐに区間内最高時速の120km/hに達し、最高速度が長く続き、それに唸るモーター音が加わり『ぶっ飛び感』が味わえます。この感覚が味わえて「特急料金」を払わなくてもいいのですから、お得ですね。 

今回の撮影では、「踏切障害物検知装置」作動に対応するシーンが2回(15:32&49:35)あります。乗務員さん、いつも「安全・安心」のご提供、ありがとうございます。
そのことに感謝しつつ、撮影を続けました。


《Postscript 》
The Keikyu Line has mutual access to the Toei Asakusa Line, Keisei Line, Hokuso Railway, and Narita Sky Access Line.
Therefore, if you use the Keikyu Line, it is convenient to use both Haneda Airport and Narita Airport, which are representative international airports in Japan.
In addition, it is a very convenient route for commuting because it runs through Kanagawa Prefecture along Tokyo Bay from the southern end of the Miura Peninsula and reaches Yokohama Station and Shinagawa Station.
If you use the Toei Asakusa Line, which has mutual access, you can reach the nearest stations in the office district such as Shimbashi, Ginza and Nihonbashi.
Therefore, it is a very convenient route as a commuting route.

Keikyu trains have a big feature.
That is, all the leading railcars are equipped with motors to make the body weight heavier.
When the leading railcar becomes heavier, the running becomes stable.
At the the same time, in the unlikely event of a collision, the possibility of a derailment accident can be reduced compared to a lighter leading railcar.
In that case, a heavy leading railcar is safer than a lighter leading railcar.
And the leading railcar with a motor has a higher starting acceleration than the railcar without it.
While some railway companies use "narrow gauge" (1,067mm) for the track width, Keikyu Corporation uses the same "broad gauge" (1,435mm) as the Shinkansen, so even if you drive at high speeds, The train is stable.

The fastest section on the Keikyu Line is Keikyu Kawasaki Sta.-Yokohama Sta.
Since there is no Limited Express (KAITOKU) stop in this section and the track is a long straight section, Keikyu trains with good acceleration after departure will soon reach the maximum speed of 120km / h in the section.
The maximum speed lasts for a long time, and the roaring motor sound is added to give you "Exhilarations".
It's a great deal because you can enjoy this feeling and don't have to pay the "express charge".

In this shooting, there are two scenes that correspond against the operation of the "railroad crossing obstacle detection device"(15:32&49:35). Thank you to the crew for always providing "safety and security". I was grateful for that and continued to shoot.


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