Sober to Death-Car Seat Headrest〈和訳〉


Sober to Death - Car Seat Headrest


Lovely lovely
なんて素敵な
In your dreams,frenzied
君の夢の中,まともじゃない
Another movie that I didn't watch with you
君と観なかったあの映画
Another movie and we're gonna have to move 
あの映画、そして僕たちは次に進まなきゃいけない
That final terror is in your house somewhere
ファイナル・テラーは君の家のどこかにある
Hiding in boxes behind closed doorways
閉ざされたドアの後ろの箱の中に隠れてる
Out from the forest,adjacent to your garage
森から出て、君のガレージの隣で
I've seen its marks at the corner of your eyes
僕は君の眼の端にその兆しを見た

Nothing works
うまくいかない
Nothing works for everyone
皆がうまくいくことなんてない
Good stories are bad lies
良い作り話は悪い嘘だ
Good stories are bad lies
良い作り話なんて悪い嘘だ

Take your hands off your neck and
首から手を離して
Hold on to the ghost of my body
僕の体の亡霊にすがりつく
You know that good lies make bad stories
耳当たりのいい嘘は状況を好転させないことをわかってるでしょ
You can text me
連絡して
When punching mattresses gets old
マットレスを殴るのに飽きたときは
Don't think it'll always be this way
いつもこんなふうになるって思わないで
Not comforted by anything I say
僕じゃ何を言っても慰められない
We were wrecks before we crashed into each other
ぶつかり合う前は僕ら滅茶苦茶だった

Such a good idea
なんていいアイデア
If it turns you on
君がその気になれば
We have breakdowns
僕たちの関係は終わる
And sometimes we don't have breakdowns
終わらないときもある
I wanna hear you going psycho
君が狂うのを見たい
If you're going psycho I wanna hear
もし君の気がおかしくなったら聞きたい
Every conversation just ends with you screaming
会話がいつも君の叫び声で終わるのを
Not even words, just ah, ah-ah, ah, ahh
言葉ですらなくて、ただああ、ああ、ああ、ああ

Take my hands off your neck and
君の首から手を離して
Hold on to the ghost of your body
君の体の亡霊にすがりつく
I know that good lies make bad stories
優しい嘘は状況を悪化させるってわかってる
You can text me
連絡してよ
When punching mattresses gets old
マットレスを殴るのに飽きたときは
What if it'll always be this way?
いつもこんなふうだったらどうしよう?
Not comforted by anything you say
君の言葉じゃ慰めにならない
We were wrecks before we crashed into each other
ぶつかり合う前に僕たち壊れていたんだ

Don't worry
心配しないで
You and me won't be alone no more (×12)
君と僕はもう一人じゃない


”You and me won't be alone no more”は二重否定なので文法的には誤りであり、正確には”You and me won't be alone any more”ですが、あえてこう書いたのだと思います。

ご覧いただきありがとうございました。

#和訳 #洋楽和訳 #CarSeatHeadrest

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?