見出し画像

寅さんの1月7日騒動後のParleyでメッセージ動画をグーグル翻訳した。

超お久しぶりです。タカヤマです。(やり方忘れちゃったよ🤣🤣🤣 )

今回はせっかくなのでParlerのトランプ大統領からの
1月7日以降の騒動で、1月8日(金) トランプ大統領のメッセージ動画が上がってきたのでみなさんにシェアする。

寅さん(隠語)トランプ大統領のParleyでメッセージ動画をグーグル翻訳した。

Message from President Trump

https://video.parler.com/X7/fY/X7fY1MXpevcf.mp4

そして、このトランプ大統領の動画を英語から文字起こしてして、グーグル翻訳で日本語にしていますので、活用してください。

トランプ大統領のスピーチ・グーグル翻訳です(でも大体意味わかるよ)

アメリカ、私のキャンペーンは選挙結果に異議を唱えるためにあらゆる法的手段を精力的に追求しました。私の唯一の目標は投票の完全性を確保することでした。そうすることで、私はアメリカの民主主義を守るために戦っていました。

私は、すべての有権者の身元と適格性を検証し、将来のすべての選挙への信頼と信頼を確保するために、選挙法を改革しなければならないと強く信じています。現在、議会は結果を承認し、新政権は1月20日に発足します。私の焦点は今、スムーズで秩序あるシームレスな政権交代を確実にすることに向けられています。

この瞬間は癒しと和解を必要とします。 2020年は私たちの人々にとって困難な時期であり、脅威的なパンデミックは私たちの市民の生活を混乱させ、彼らの家で数百万人を孤立させ、私たちの経済に損害を与え、無数の命を奪いました。このパンデミックを打ち負かし、地球上で最大の経済を再建するには私たち全員が必要です一緒に働いている。

それは愛国心信仰慈善コミュニティと家族の市民の価値観に新たな重点を置く必要があります。私たちは、愛と忠誠の神聖な絆を活性化する必要があります。それは、私たちを1つの国民家族として結び付け、大統領を務める私たちの国の市民に結び付けます。これは私の生涯の名誉です。

そして、私の素晴らしいサポーターのすべてに。あなたががっかりしていることは知っていますが、私たちの信じられないほどの旅はまだ始まったばかりであることも知ってほしいです。ありがとう、神はあなたを祝福し、神はアメリカを祝福します。

まず、米国議会議事堂への凶悪な攻撃について説明したいと思います。すべてのアメリカ人のように、私は暴力の無法と騒乱に憤慨しています。

私はすぐに州兵と連邦法執行機関を配備して、建物を保護し、侵入者を追放しました。アメリカは常に法と秩序の国であり、国会議事堂に潜入したデモ隊は、暴力と破壊の行為に従事する人々にアメリカの民主主義の座を汚しました。

あなたは私たちの国を代表していません。そして、法律を破った人々に。あなたが支払う。私たちは激しい選挙を終えたばかりで、感情は高いですが、今は気性を冷やして落ち着かせなければなりません。

私たちはアメリカのビジネスを続けなければなりません。私のキャンペーンは選挙結果に異議を唱えるためにあらゆる法的手段を精力的に追求しました。私の唯一の目標は投票の完全性を確保することでした。そうすることで、私はアメリカの民主主義を守るために戦っていました。

私は、すべての有権者の身元と適格性を検証し、将来のすべての選挙への信頼と信頼を確保するために、選挙法を改革しなければならないと強く信じています。

現在、議会は結果を承認し、新政権は1月20日に発足します。私の焦点は今、スムーズで秩序あるシームレスな政権交代を確実にすることに向けられています。この瞬間は癒しと和解を必要とします。

2020年は私たちの人々にとって困難な時期であり、脅威的なパンデミックは私たちの市民の生活を混乱させ、彼らの家で数百万人を孤立させ、私たちの経済に損害を与え、無数の命を奪いました。このパンデミックを打ち負かし、地球上で最大の経済を再建するには私たち全員が必要です一緒に働いている。

それは愛国心信仰慈善コミュニティと家族の市民の価値観に新たな重点を置く必要があります。私たちは、愛と忠誠の神聖な絆を活性化する必要があります。それは、私たちを1つの国民家族として結び付け、大統領を務める私たちの国の市民に結び付けます。これは私の生涯の名誉です。

そして、私の素晴らしいサポーターのすべてに。あなたががっかりしていることは知っていますが、私たちの信じられないほどの旅はまだ始まったばかりであることも知ってほしいです。ありがとう、神はあなたを祝福し、神はアメリカを祝福します。

アプリを使って文字起こしの原文

America, my campaign vigorously pursued every legal avenue to contest the election results, my only goal was to ensure the integrity of the vote. In so doing, I was fighting to defend American democracy.
I continue to strongly believe that we must reform our election laws to verify the identity and eligibility of all voters and to ensure faith and confidence in all future elections. Now, Congress has certified the results, and new administration will be inaugurated on January 20. My focus now turns to ensuring a smooth orderly and seamless transition of power.
This moment calls for healing and reconciliation. 2020 has been a challenging time for our people, a menacing pandemic has upended the lives of our citizens, isolated millions in their homes damaged our economy, and claimed countless lives, defeating this pandemic and rebuilding the greatest economy on earth will require all of us working together.
It will require a renewed emphasis on the Civic values of patriotism faith charity community and family. We must revitalize the sacred bonds of love and loyalty, that binds us together as one national family, to the citizens of our country serving as your president has been the honor of my lifetime.
And to all of my wonderful supporters. I know you are disappointed, but I also want you to know that our incredible journey is only just beginning. Thank you, God bless you, and God bless America.
I would like to begin by addressing the heinous attack on the United States Capitol. Like all Americans I am outraged by the violence lawlessness and mayhem.
I immediately deployed the National Guard and federal law enforcement to secure the building and expel the intruders. America is and must always be a nation of law and order, the demonstrators who infiltrated the Capitol have defiled the seat of American democracy to those who engage in the acts of violence and destruction.
You do not represent our country. And to those who broke the law. You will pay. We have just been through an intense election and emotions are high, but now tempers must be cooled and calm restored.
We must get on with the business of America, my campaign vigorously pursued every legal avenue to contest the election results, my only goal was to ensure the integrity of the vote. In so doing, I was fighting to defend American democracy.
I continue to strongly believe that we must reform our election laws to verify the identity and eligibility of all voters and to ensure faith and confidence in all future elections.
Now, Congress has certified the results, and new administration will be inaugurated on January 20. My focus now turns to ensuring a smooth orderly and seamless transition of power. This moment calls for healing and reconciliation.
2020 has been a challenging time for our people, a menacing pandemic has upended the lives of our citizens, isolated millions in their homes damaged our economy, and claimed countless lives, defeating this pandemic and rebuilding the greatest economy on earth will require all of us working together.
It will require a renewed emphasis on the Civic values of patriotism faith charity community and family. We must revitalize the sacred bonds of love and loyalty, that binds us together as one national family, to the citizens of our country serving as your president has been the honor of my lifetime.
And to all of my wonderful supporters. I know you are disappointed, but I also want you to know that our incredible journey is only just beginning. Thank you, God bless you, and God bless America.

画像1

今日の僕なりの言葉

これは動画をアプリを使ってスピーディーに翻訳したという事実。

ちなみに僕は英語苦手です。

今、何が正しくて何が間違ってるかを決めるのはあなた自身です。

でもそれを判断するにはやはり情報が必要です。そうなるとやっぱり英語は読めないよりは読めたほうがいいと思います。

だからといって諦める必要はないと思います。今の時代で日本にいるならアプリとかそういったものを使って英語は簡単に調べられます。

ちなみに中国語もだいたいイケます。それを皆さんにシェアしたかった。
どうぞ自分の情報の入手方法を今一度考えてみて下さい。

またもっと良い方法があるよーと言うときには教えてもらえるとありがたいです。何でもそうですけれどもどんどん世の中変わってるから方法なども少しずつ変わるはず。

もっと良い方法もあと半年ももすればまた出てくるかもしれない。

最後に言い忘れました。

ちなみにこの文字もキーボードからほとんど打ち込んでません。最後に手直しする程度。全部音声入力です。

当然だけどこちらのほうが全然早い!

最後に修正はまだ必要だけど。

日本語でもここまでできます。

音声入力、翻訳もかなり以前に比べたら使えるようになりました。

僕の知っている武器や情報は公開します。
だって、いずれこのやってるやり方も古くなるから(笑)


本日も最後までご覧いただきありがとうございます😄😄😄

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?