見出し画像

Real Estate-“Half a Human” 和訳

アメリカ・ニュージャージー州のインディー・ロックバンド、Real estate。2021年の最新アルバムより、アルバムと同名のトラック。

Where's my love when the sky begins to turn
僕の愛はどこにあるんだろう?空は移ろいはじめ
And the air is cool like water?
空気は水のように冷たくなってしまって
In this sprawl, it takes some effort to recall
こうも広がってしまっては、思い出すのも大変そうだ
Who I am and where
僕は何者で、どこにいるのか

There's no open space
自由な場所なんてない
Despite the distance
医ら桁だけの場所だったら
Could be anywhere
あちこちにあるけど
I could be anywhere
僕はどこかにいるよ
But more likely than not
でもたぶん、きっと
I'm with you
君といるだろう

Walking down the four lane, dealerships abound
4車線の道を歩く、ディーラーの店がいっぱいだ
Desire path through dead grass
枯草の上に敷かれた道を欲望が通る
Feeling like half a human in this mess
こんなんじゃ、まるで半人前だ
Dissolve into the landscape
景色の中に溶けていく

There's no open space
自由な場所なんてないんだよ
When I'm out here
僕がここにいないときは
Could be anywhere
どこにだって居れるだろう
I could be anywhere
僕はどこかにいるさ
But more likely than not
でもたぶん、きっと
I’m with you
君といるだろう

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?