見出し画像

洋楽解説#7: 将来の場面まで思い浮かぶくらい表現が広く広がってる!

こんにちは!すなおです😃

今回はJames Arthur の Say you won't let go という曲を訳していきます!

James Arthur (ジェームス・アーサー) の曲!歌詞が良い~~~!!♡
これはiheart radio(アイハート・ラジオ)のライブでCamila (カミラ)と歌ってるのを見て知った曲!かすれ声と歌詞のマッチ具合が大好きです♡(だいいたいどの曲に対してもこう言ってる(笑))

ミュージックビデオはこちら!


Camilaとのコラボライブショーも素敵だからぜひ見てみてください!

では訳していきま~す!

Say you won't let go / James Arthur

I met you in the dark
あなたとは暗闇の中で出会った

You lit me up
私のことを照らしてくれた

You made me feel as though I was enough
私はそのままで十分なんだって思わせてくれた

We danced the night away
一晩中踊り明かしたよね

We drank too much
2人とも酔いすぎて

I held your hair back when you were throwing up
吐いてしまっているあなたの髪の毛を私は後ろに束ねておいたんだ

Then you smiled over your shoulder
あなたが肩越しに微笑んでいて

For a minute I was stone-cold sober
その瞬間一気に酔いがさめて固まってしまった

I pulled you closer to my chest
そして私はあなたを胸に引き寄せた

And you asked me to stay over
あなたが泊っていいかって聞いたんだ

I said, I already told you
私は言ったの、「もう言ったじゃない

I think that you should get some rest
あなたはたぶん休んでいったほうがいい」って

I knew I loved you then
その時既に私はあなたのこと愛してた

But you'd never know
でもあなたは気がつかなかっただろうね

'Cause I played it cool when I was scared of letting go
だってあなたが離れていってしまいそうになって怖くなったときは平静を装ってた

I knew I needed you
あなたが必要だってことは分かってた

But I never showed
でも決してそれを見せなかった

But I wanna stay with you
でも私はあなたと一緒にいたい

Until we're grey and old
歳をとって白髪になるまで

Just say you won't let go
ただ離れないって言ってほしい

Just say you won't let go
ただ離れないって言ってほしい

I'll wake you up with some breakfast in bed
ベッドに朝食を持っていってあなたのことを起こすよ

I'll bring you coffee
コーヒーも持っていく

With a kiss on your head
そうしてあなたの頭にキスするの

And I'll take the kids to school
次は子どもたちを学校まで送っていく

Wave them goodbye
バイバイって手を振る

And I'll thank my lucky stars
星に感謝をして

For that night
あの夜の星にね

When you looked over your shoulder
あなたが肩越しに微笑んだ

For a minute I forget that I'm older
その瞬間自分の方が年上だなんてこと忘れてしまった

I wanna dance with you right now, oh
今すぐあなたと踊りたい

And you look as beautiful as ever
あなたは最高に美しくて

And I swear that every day you'll get better
そして毎日あなたはどんどん素晴らしい人になっていくだろうなって確信してる

You make me feel this way somehow
あなたはなんだか私をこんな気持ちにさせる

I'm so in love with you
私はあなたに恋してる

And I hope you know
あなたが気づいてるといいな

Darling, your love is more than worth its weight in gold
ねえ、あなたの愛は金の重さよりも価値がある

We've come so far, my dear
私たちこんなところまで来た

Look how we've grown
私たちとても成長したね

And I wanna stay with you
私はあなたと一緒にいたい

Until we're grey and old
歳をとって白髪になるまで

Just say you won't let go
ただ離れないって言ってほしい

Just say you won't let go
ただ離れないって言ってほしい

I wanna live with you
あなたと一緒に生きたい

Even when we're ghosts
幽霊になったとしても

'Cause you were always there for me
だってあなたはいつだって私のためにそこにいてくれた

When I needed you most
私があなたを一番必要としていた時に

I'm gonna love you 'till my lungs give out
息が切れるまで私はあなたを愛するよ

I promise 'til death we part
私たちがこの世を去って離れるまで約束する

Like in our vows
誓ったようにね

So I wrote this song for you
だからあなたに向けてこの曲を書いたの

Now everybody knows
今はみんなが知ってる

That it's just you and me
あなたと私のことだってことを

Until we're grey and old
歳をとって白髪になるまで

Just say you won't let go
ただ離れないって言ってほしい

Just say you won't let go
ただ離れないって言ってほしい

Just say you won't let go
ただ離れないって言ってほしい

Oh, just say you won't let go
あぁ、ただ離れないって言ってほしい

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?