見出し画像

洋楽解説#2: 何となくあったモヤモヤってこの思考が原因だったんか!って整理してくれるのも音楽、本当に人生のお薬的な存在

こんにちは!すなおです😃

今回はAnne-MarieのPerfectという曲を訳していきます!

もうこの歌はほんとーーーうに素晴らしい!!
Musicビデオはこちら

Musicビデオも良いけど彼女の毎回のライブパフォーマンスの演出も最高♡なので載せておきます!♡😻長いからPerfect to meは19:20から始まります♡

Perfect to me (私にとっての完璧)/ Anne-Marie

Don't feel like putting makeup on my cheek
チークを塗る気になれないの

Do what I wanna
私の好きなようにするわ

Love every single part of my body
自分の体のどのパーツも大好き

Top to the bottom
頭のてっぺんから足のつま先までね

I'm not a supermodel from a magazine
私は雑誌に載るようなスーパーモデルじゃない

I'm okay with not being perfect
私は完璧でいなくてもいいの

'Cause that's perfect to me
だって私にとってそれが「完璧」ってことだから

'Cause that's perfect to me
だってそれが「完璧」ってことだから

'Cause that's perfect to me
それが「完璧」ってことだから

No matter where I go, everybody stares at me
どこに行っても、みんな私のことを見てくるの

Not into fancy clothes, I'm rocking baggy jeans
おしゃれな服よりもダボダボなジーンズが好き

Getting too close for comfort, but comfort is what I need
快適さを求めすぎてるけど「快適」こそ私が欲しいもの

So I eat my body weight in chocolate and ice cream
だからたくさんのチョコレートとアイスクリームも食べちゃう

Maybe I bite my nails and don't think before I speak
多分、爪を噛んだり、何かを話す前に何も考えなかったりしちゃってる

Don't fit in any crowd, don't ever get much sleep
どの集団にもなじめないし、睡眠はあんまりとれない

I wish my legs are bigger, bigger than New York city
私の足がニューヨークシティーよりも大きかったらいいのにな

And I'll love who I want to love, 'cause this love is gender free
私は私の愛したい人を愛する、だってこの愛に性別は関係ないから

Don't feel like putting makeup on my cheeks
チークを塗る気にならないの

Do what I wanna
自分の好きなようにやるわ

Love every single part of my body
私の体のどのパーツも大好き

Top to the bottom
頭のてっぺんから足のつま先までね

I'm not a supermodel from a magazine
私は雑誌に載るようなスーパーモデルじゃない

I'm okay with not being perfect
私は完璧じゃなくて結構よ

'Cause that's perfect to me
だって私にとってそれが「完璧」ってことだから

'Cause that's perfect to me
だって私にとってそれが「完璧」ってことだから

'Cause that's perfect to me
だって私にとってそれが「完璧」ってことだから

Sometimes I wake up late and don't even brush my teeth
時々寝坊して歯を磨かないことだってある

Just wanna stuff my face with leftover mac and cheese
ただ残り物のマカロニチーズを口いっぱいに食べたい

You know I get depressed, are you impressed with my honesty?
そう、私は鬱なの、正直に言っちゃうなんて感激でしょう?

So I wear what I wanna 'cause I'm cool with what's underneath
私は自分の着たいものを着る、だって中身に自信があるからね

I wanna kiss someone that I'll never see again
もう2度と会わないだろう人とキスしたい

I wanna go somewhere and go there with all my friends
どこかに行きたい、友達全員と一緒に

I wanna take my family to go and see Eminem
家族をエミネムに会わせに連れていきたい

'Cause my sister's been in love with him since we were 10
だって妹は私たちが10歳の頃からエミネムに恋をしてるのよ

Don't feel like putting makeup on my cheeks
チークを塗る気になれないの

Do what I wanna
自分のしたいようにするわ

Love every single part of my body
自分の体のパーツは全部大好き

Top to the bottom
頭のてっぺんから足のつま先までね

I'm not a supermodel from a magazine
私は雑誌に載るようなスーパーモデルじゃない

I'm okay with not being perfect
私は完璧じゃなくていいの

'Cause that's perfect to me
だってそれが私にとって「完璧」ってことだから

'Cause that's perfect to me
それが私にとって「完璧」ってことだから

'Cause that's perfect to me
私にとって「完璧」ってことだから

That's perfect to me
それが私にとって「完璧」ってこと

'Cause that's perfect to me
私にとって「完璧」ってことだから

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?