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毎週1回だけの通勤の時に、人身事故のため電車が止まりました

通勤で利用する電車が止まったら、電子メールで通知が来るようにしています。先日、そろそろ帰ろうとしたら、KO電車が止まったという通知が来てしまいました。

KO線は、事故が起きるとだいたい2時間はダメなので、小田急線に乗りました。新宿駅から、快速急行に乗って約30分で町田駅に着きました。普段はKO線に乗る人たちもたくさん小田急線に乗ったと思うのですが、ひどく混んではいませんでした。むしろ、JR町田駅から乗った横浜線の電車の方が混んでいたくらいです。

新宿駅構内は、3年前と同じくらいだろうか、と思うくらい混んできたのですが、町田駅周辺も混んでいました。もちろん、見た範囲では、誰もがマスクをしています。

小田急線は、カーブが少ないせいか、KO線ほど揺れなくていいです。座席シートの質もいいような気がします。でも町田駅での乗換えの場合、歩く距離と、人が多いことを考えると、やはり普段はKO線を選ぶしかないでしょう。

ところで、新宿駅まではJRの中央線快速電車に乗ったのですが、前にはあったものがなくなっていました。確か前は、他の鉄道会社が止まっている場合、車掌がアナウンスしてくれていたと思うのですが、今回はありませんでした。また、社内の液晶画面にも、そのことの表示が載ったと思うのですが、ありませんでした。

液晶画面で広告料を稼ぐために、JRはそのようなサービスを削ったのだろうかと思いました。アナウンスをするかどうかは、車掌の裁量なのかもしれませんが、液晶画面に情報を表示しないのなら、アナウンスが欲しいところです。

今回は、KO線に乗る前に電車が止まったという知らせが来たので、まだよかったです。新宿駅でKO線の電車に乗ったらすぐ、人身事故が起きたときがあり、その時は終点の駅まで2時間以上かかりました。ようやく着いて、回数券を改札機に入れたら、機械が通してくれませんでした。やむなく、有人改札口に行って通してもらったのですが、回数券で駅に入ったときから2時間以上駅から出ないと、通せんぼされる仕組みになっているそうです。

KO線の問い合わせ窓口には、苦情を送信しました。

やはり長距離通勤は危険度が高いです。最近は人身事故も増えましたし。

タイトル写真は、電車が止まったときのKO線の表示画面例です


I go to work only once a week, but the train stopped due to a personal injury on that day.

When the train I use for commuting stops, I am notified by e-mail. The other day, when I was about to go home, I received a notification that the KO train had stopped.

I took the Odakyu line because the KO line is unavailable for about 2 hours when an accident occurs. From Shinjuku station, I took a rapid express train and arrived at Machida station in about 30 minutes. I think that many people who usually take the KO line changed to the Odakyu line, but it wasn't very crowded. Rather, the train on the Yokohama Line from JR Machida Station was more crowded.

The Shinjuku station yard was as crowded as I thought it was three years ago, but the area around Machida station was also crowded. Of course, as far as I can see, everyone wears a mask.

The Odakyu Line does not have to shake as much as the KO Line, probably because there are few curves. I feel that the quality of the seats is also good. However, when transferring at Machida Station, considering the walking distance and the large number of people, I will usually have to choose the KO line.

By the way, I took the JR Chuo Line rapid train to Shinjuku Station, but two things that were there before were gone. I believe that before, the conductor would announce when another company's train was stopping, but this time there was no such announcement. Also, I think there was a notice on the LCD screen inside the train, but then there was no such notice.

I wondered if JR cut such services in order to earn advertising fees on the LCD screen. Perhaps it is at the discretion of the conductor whether or not to make announcements, but if the LCD screen does not display information, I would like the conductor to make announcements.

This time, I was happy to hear that the train had stopped before I got on the KO line. There was one time when I got on the KO line train at Shinjuku station and right after I got on the train, there was a personal accident, and it took me more than 2 hours to get to the last station. When I finally arrived at the station and put my ticket into the ticket gate, the machine would not let me through. I had no choice but to go to a manned ticket gate to let me through. I heard that if you do not leave the station for more than 2 hours after entering the station with a coupon ticket, you will be blocked.

I have sent a complaint to the KO Line Inquiry Office.

After all, long distance commuting is highly dangerous. And there have been more personal injury accidents recently.

The title photo is an example of the KO Line display screen when the train stops

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