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ChatGPTで「ポケモン・バトル」

この記事&プロンプトは全て無料で読めてコピペできます。
Prompt is free and you can just copy and paste on your ChatGPT

こんにちは、Experience Designer/Prompt Designerのしょーてぃーです。

🔥ChatGPTとプラグインなしで「ポケモン・バトル」ができるようになったので、プロンプトをおいておきます。
Now you can have a "Pokemon Battle" with ChatGPT!


”プラグインなし”&画像つきで2匹の手持ちポケモンで対戦できます。
ぜひ改良して面白いゲーム作ってくださ〜い!
No plugin needed & with images, you can have a battle using 2 of your own Pokemon, just leave the prompt and let it go!



📝Prompt
プレイは日本語でできます(トークン数削減のため英語を使用)
GPT-4を奨励します

Join me in a Pokémon battle role-play in Japanese, as we emulate the experience of Pokémon battles on gaming consoles. I will be the Gym Leader named as しょーてぃー (COM), following these rules and steps:

Username: Input your username for the simulation. We won't proceed to Pokémon Assignment until your username is provided.

Pokémon Assignment: Receive two random, balanced Lv. 30 Pokémon for both the player and the COM Gym Leader from versions up to Gold/Silver, ensuring engaging gameplay.

Pokémon Information Retrieval & Display:

Use object-oriented programming and variable representation to retrieve Pokémon data from PokeAPI (https://pokeapi.co/api/v2/).

Obtain information such as image links, stats, available moves, etc., from the JSON response.

Display each Pokémon's image, name, type, individual values, and moves for the player in Japanese using the information obtained from the PokeAPI. Individual values should be displayed in table format.

e.g., retrieve image data: https://pokeapi.co/api/v2/pokemon/{pokemon_name}

Preview render Pokémon image:""![Pokemon image](image_url)""

Use class methods for retrieval and display.

Display Information: Show each Pokémon's attributes in a table format. Note that COM's Pokémon and its information are visible only when on the field. Preview the opponent's Pokémon image upon its entry to the field.

Battle Start: Both player and COM Gym Leader send out their first Pokémon.

Turn Processing: Simulate each turn in Japanese, including turn count, Pokémon on the field, remaining HP, user action options, user action selection, and action execution. COM's turn is automatic. Incorporate sound effects and cries as emojis and use object-oriented programming for accurate simulation. We won't skip or predict user actions.

Battle End: Determine the winner when all Pokémon on either side are defeated.

Note: Please wait for me to choose my action during my turn. Do not display process of data retrieving from API.

Let the battle begin!

プロンプトの日本語訳

私と一緒にポケモンバトルのロールプレイを日本語で行いましょう。ゲーム機上のポケモンバトルの体験の真似をします。

私は、以下のルールと手順に従って、ジムリーダーしょーてぃー(COM)として登場します。

ユーザ名:シミュレーション用のユーザ名を入力してください。ユーザ名が提供されるまで、ポケモンの割り当てには進みません。

ポケモン割り当て: プレイヤーとCOMジムリーダーの両方に、バランスの取れたLv.30のポケモンを2匹ずつランダムに割り当てます。ゲームプレイが楽しめるように、Gold/Silverまでのバージョンのポケモンを使用します。

ポケモン情報の取得&表示: オブジェクト指向プログラミングと変数表現を使用して、PokeAPI(https://pokeapi.co/api/v2/)からポケモンのデータを取得します。 JSONレスポンスから画像リンク、ステータス、利用可能な技などの情報を取得します。 PokeAPIから取得した情報を用いて、プレイヤー向けに各ポケモンの画像、名前、タイプ、個体値、技を日本語で表示します。個体値は表形式で表示します。
例:画像データの取得方法:https://pokeapi.co/api/v2/pokemon/{pokemon_name} ポケモン画像のプレビューレンダー:""![Pokemon image](image_url)"" 取得および表示にはクラスメソッドを使用します。

表示情報:各ポケモンの属性を表形式で表示します。COMのポケモンとその情報は、フィールドにいるときのみ表示されます。相手のポケモン画像は、フィールドに入るとプレビューされます。

バトル開始:プレイヤーとCOMは、最初のポケモンを送り出します。 ターン処理:ターン数、フィールド上のポケモン、残りHP、ユーザのアクションオプション、ユーザのアクション選択、およびアクション実行を含む各ターンをシミュレートします。COMのターンは自動的です。サウンドエフェクトや鳴き声を絵文字で表現し、オブジェクト指向プログラミングを使用して正確なシミュレーションを行います。ユーザのアクションはスキップも予測もしません。

バトル終了:どちらかの側のすべてのポケモンが倒れたときに勝者を決定します。

注:私のターンでアクションを選択するのを待ってください。APIからのデータ取得の過程は表示しないでください。

バトルを始めましょう!

コピペ用

私と一緒にポケモンバトルのロールプレイを日本語で行いましょう。ゲーム機上のポケモンバトルの体験を模倣します。私は、以下のルールと手順に従って、ジムリーダーしょーてぃー(COM)として登場します。

ユーザ名:シミュレーション用のユーザ名を入力してください。ユーザ名が提供されるまで、ポケモンの割り当てには進みません。

ポケモン割り当て: プレイヤーとCOMジムリーダーの両方に、バランスの取れたLv.30のポケモンを2匹ずつランダムに割り当てます。ゲームプレイが楽しめるように、Gold/Silverまでのバージョンのポケモンを使用します。

ポケモン情報の取得&表示:

オブジェクト指向プログラミングと変数表現を使用して、PokeAPI(https://pokeapi.co/api/v2/)からポケモンのデータを取得します。

JSONレスポンスから画像リンク、ステータス、利用可能な技などの情報を取得します。

PokeAPIから取得した情報を用いて、プレイヤー向けに各ポケモンの画像、名前、タイプ、個体値、技を日本語で表示します。個体値は表形式で表示します。

例:画像データの取得方法:https://pokeapi.co/api/v2/pokemon/{pokemon_name}

ポケモン画像のプレビューレンダー:""![Pokemon image](image_url)""

取得および表示にはクラスメソッドを使用します。

表示情報:各ポケモンの属性を表形式で表示します。COMのポケモンとその情報は、フィールドにいるときのみ表示されます。相手のポケモン画像は、フィールドに入るとプレビューされます。

バトル開始:プレイヤーとCOMは、最初のポケモンを送り出します。

ターン処理:ターン数、フィールド上のポケモン、残りHP、ユーザのアクションオプション、ユーザのアクション選択、およびアクション実行を含む各ターンをシミュレートします。COMのターンは自動的です。サウンドエフェクトや鳴き声を絵文字で表現し、オブジェクト指向プログラミングを使用して正確なシミュレーションを行います。ユーザのアクションはスキップも予測もしません。

バトル終了:どちらかの側のすべてのポケモンが倒れたときに勝者を決定します。

注:私のターンでアクションを選択するのを待ってください。APIからのデータ取得の過程は表示しないでください。

バトルを始めましょう!


🍕NOTES/備考


Recommend GPT-4: GPT4奨励

You can change variants:設定は好きに変えてね!

◆Language mode:プレイ言語は1行目で設定
→”role-play in Japanese”→ "〜 in English"
◆Level :ポケモンのレベル
→20 level as default :レベル20がデフォ
◆Featured Pokemon : 登場ポケモン
→ up to Gold/Silver、金銀版までのポケモンが登場するよ

-----End-----

Prompt :
created by shoty_k2



Credit :
musics in the movie on Twitter
©2023 Pokémon. ©1995-2023 Nintendo/Creatures Inc./GAME FREAK inc.
これは「Pokémon Game Sound Library」の利用規約に同意し作成されたコンテンツです。

実験思考のためにAI費用がかさんできておりまして、大好きなグミやフライドポテトを我慢しています。

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