見出し画像

Lack of 3D modelers 3Dモデラーが足りない

(日本語は英語の後に記載)

Although the metaverse will face difficult times for the time being, the demand for CG, FBX, and 3D content is growing.
Companies are working hard, and there are easier ways to create backgrounds than ever before (although they are not yet ready for professional use). However, if you purchase and place each part, you can create a 3D space (even if shading is another matter).

But when it comes to characters, the current situation is untenable; even if an AI could be created, it wouldn't work.
Whether you want to move them by motion capture or by hand, the only way to achieve the desired image of the underlying character is to create it from scratch.
As such, the demand for modellers to sculpt those characters is rapidly increasing.
But there are none.
In the first place, there are no modelers. And even if there were, the quality is quite low. 
This is the real voice of the game companies.

When it comes to the companies that flagged the metaverse construction early on, they didn't understand the importance of modelers in the first place, and now they are prepared to assume that if they look for them, they will be around somewhere.
Craftsmen are not easily nurtured.
Even if you suddenly look for them now, what you haven't nurtured hasn't been nurtured.
Even the game industry is that, so a corporate metaverse with less than 1/10 of the budget is ....

Just as there is a war for engineers, there will be a war for modelers in the future.

Piles of money will not fill the pieces of the fabricator.

The same thing that happened to the animation industry with the loss of KyoAni will happen in the future.


メタバースは当分は困難な時期を迎えるとは思うが、CGやFBX、3Dコンテンツの需要は拡大している。
各社がしのぎを削り、背景は以前より簡単に作れる方法は出てきた(とはいえ、プロユースにはまだ至ってないが)ただ、各パーツを購入し、配置をすれば3Dスペースは作れる(シェーダーはまた別問題としても)。

しかし、キャラクターとなると、現状ではどうにもならない。AIが作れたとしても動かない。
モーションキャプチャーで動かそうにも、手作業で動かそうにも、土台のキャラクターを希望のイメージにしようと思うなら、一から作るしかない。
そんなわけで、そのキャラクターを立体にするモデラーの需要は急激に高まっている。
が、いない。
そもそもいない。居たとしてもなかなかにクオリティが低い。

これがゲーム会社のリアルな声だ。

メタバース構築を早々に旗揚げした企業といえば、そもそもモデラーの重要性も理解していなかったので、今になって、探せばどこかに居るだろうくらいに構えている。

職人は簡単には育たないのだ。
今頃になって急に探しても、育ててないものは育ってない。
ゲーム業界ですらそれなので、予算が1/10以下の企業メタバースなんて….

エンジニア争奪合戦が起きているように、これから先は、モデラー争奪戦が起きるだろう。

お金を積んでも、製作者のピースは埋まらない。

京アニを喪失してアニメ業界に起きたと同様のことが、これから起きるということだ。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?