見出し画像

Day9:What habits do you keep or stop this year?

The theme of day 9 is "What habits do you keep or stop this year?"
Habits I want to keep are 3 points.
At first , I write write! I  have started to write "morning page"and  note by English. I want to keep those habits.Second , I sleep night ,I wake up morning.Actually I like midnight quietly,but this habits was not good for me. I continued those days,  and I felt sleep deprivation everyday.So I learned sleep is important for me.At last, I always keep to think " what I  want?". I tended to focus on my worries and what I couldn't do.So,I look my hope this year.
Habits I want to stop is to look back too much on the past.Looking back is not a bad thing,but I was floated  negations and blame.so If I look back, I stop thinking negations and blame.
Thank you for reading! See you!


<こんなことを書いたよ>
今日のテーマは「 今年続けたい習慣、やめたい習慣」
私が続けたい習慣は3つ。
初めに、「書くこと!」私はモーニングページや英語でnoteを書くことを始めたので、これを続けて行きたいな。
2つ目は、夜は寝て朝は起きること。本当は私は深夜が静かで好きなんだけど、この習慣は私には良くなかった。この日々を続けたら毎日睡眠不足を感じた!睡眠って大事なのだな、と学んだんだ。
最後に、私は「どうしたいか?」を考え続ける、ということ。私は過去心配やできないことにフォーカスしていた。だから、私は今年は自分の望みを見ていきたいんだ。
やめたい習慣は過去を振り返りすぎること。過去を振り返ることは悪いことではないけど、否定や攻めを感じていたんだ。だから、もし過去を振り返るときは、それらを感じないでいたいな。
読んでくれてありがとう。(*´∀`)ノシまたね。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?