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幸せの共有


山口空港から羽田に移動した。ムスメのハーフバースデー(6ヶ月)だったのだが、CAさんたちが「ハーフバースデーおめでとう」と書いた飛行機のおもちゃをプレゼントしてくれた。おかげでフライトはとてもスムーズで、ムスメはそれ以降そのおもちゃがお気に入りに。CAさんたちに感謝するばかりだが、一般的にクレームを共有する仕組みや窓口はあるものの、気軽に感謝や喜びを共有する仕組みは少ない。また企業としても喜びの声より一部のクレームの方に意識が行きがちになる。もっと喜びや感謝の声が共有できる仕組みができると、ギスギスした世の中にハッピーなオーラがうまれるかもしれない。(絵と文:サカキテツ朗)

I flew from Yamaguchi Airport to Haneda. It was my daughter's half-birthday (6 months), and the CAs gave her an airplane toy that said "Congratulations on half-birthday". Thanks to that, the flight was very smooth, and she has loved the toys since then. I just thank the CAs, but in general there are systems and contact points for sharing complaints, but there are few for sharing gratitude and joy easily. Also, as a company, some complaints tend to be more conscious than joyful voices. If we can have a system to share more joy and gratitude, a happy aura may be created in a complaining world. -Text and illustration by Ted Sakaki

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