見出し画像

2滴目 2nd drop

(English translation)

Murder of the soul?

My soul has not been killed
It's just a physiological aversion

My soul has not been killed
It's just a strong influence on sexuality

My soul has not been killed
It's just a milestone in my life

My soul has not been killed
My soul is here.

I can decide how to live as many times as I want

I can create any number of ways to live

We may not be able to reconcile on the body,
but we can on the soul

Surely somewhere over the long journey, hopefully somewhere on the long journey

Until that day, take care

===

魂の殺人?

魂を殺されてなんかない
生理的嫌悪感を植えつけられただけ

魂を殺されてなんかない
性的在り方に強く影響を受けただけ

魂を殺されてなんかない
生き方を方向づけられただけ

魂を殺されてなんかない
私の魂はここにある 

生き方は
何度でも決定し直せる

生き方は
何通りでも編み出せる

肉体は仲直りできなくても
魂は仲直りできる

長い旅の向こうできっと
できれば
長い旅のどこかで

その日まで、どうぞお元気で

===

清濁併せ呑みたい
Iwant drink both mad and clean

それが私の宿題
This is my homework

あなたも一緒に飲んで
please drink together

でないと私も息ができない
Otherwise, I wouldn't be able to breathe

この世界で
in this world

私とあなたは背中合わせ。
You and I are back to back.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?