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上手に会話する10の方法 - Celeste Headlee

今回は留学に関する話ではありませんが、以前TEDで紹介されていた(YouTubeにも動画あります) 長年ラジオ番組の司会をしている Celeste Headleeによる10 ways to have a better conversation - 上手に会話する10の方法をご紹介します。
学ぶ事も沢山あったし、面白かったので、話してる内容を簡単に要約しました。

まず本題に入る前の冒頭部分に話してる内容が面白かったのでご紹介します。
Many of you have already heard a lot of advice on this thing like look the person in the eye, think of interesting topics to discuss in advance, look nod and smile that show you’re paying attention, repeat back what you just heard or summarize it, so I want you to forget all of that it is crap. There is no reason to learn how to show you’re paying attention if you are in fact paying attention.
相手の目を見て話す、事前に興味のある話について考えておく、相手を見つめ相槌を打ち、微笑み、注意して聞いていることを示す、相手の言葉を繰り返す、要約するなど、様々な方法を聞いたことがあると思いますが、役に立たないので、一度すべて忘れてください。注意して聞いている風に見せる方法を学ぶ必要はありません。

10 ways to have a better conversation - 上手に会話する10の方法

1. Don't multitask – Be present / Don’t be half in half out of the conversation
(他の事をしながら、考えながら、などの“ながら”をしない。身も心も今、その瞬間にいるようにするという事)

2. Don't pontificate - Set aside your personal opinion. Everyone you meet knows something that you don’t. Everyone is an expert in something.
(一方的に話さない事。本当に聞くためには、自分の意見をわきに置く事。「誰でも何かの専門家」なので、もし自分の意見を主張したいだけだったらブログを書けばいい)

3. Use open ended questions - Who, what, where, when, how? Let them describe it. They're the ones that know.
(自由回答の質問をする事。知っているのは相手なので、相手に説明させる。)

4. Go with the flow – Let them come and let them go.
(流れに任せる事)

5. If you don't know, say that you don't know - Talk should not be cheap.
(分からない事があれば、分からないと伝える事)

6. Don't equate your experience with theirs - If they’re talking about the time they lost a family member, don’t start talking about the time you lost a family member. If they start talking about the trouble they’re having at work, don’t start talking about how much you hate your job. It’s never the same. All experiences are individual. Conversation are not a promotional opportunity.
(相手の経験を自分の経験と同一視しない – 相手と自分の経験は全く別物)

7. Try not to repeat yourself - It can come across as condescending and it’s really boring. We tend to do it a lot in work situations and conversations with our kids.
(同じ事を何度も言わない)

8. Stay out of the weeds – People don’t care about the years, the names, the dates, all those details that you’re struggling to come up with in your mind they don’t care what they care about is you.
(細かいことにこだわらない – 相手は年や名前、日付など苦労して思い出そうとしている詳細を気にしていない)

9. Listen – It is the most important one.
(一番大切な“聞く”事)
Most of people don’t listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
ほとんどの人は相手の話を理解しようと聞いているのではなく、自分が次に何を言おうかと聞いている
• If your mouth is open you’re not learning – Budda
• No man ever listened his way out of a job – Calvin Coolidge

10. Be brief – “A good conversation is like a miniskirt; short enough to retain interest, but long enough to cover the subject”
(簡潔に – 良い会話はミニスカートのようなもの。興味を引くくらい短く、ただし肝心なところをカバーできるくらいは長く

Be interested in other people.
相手に興味を持つこと
Be prepared to be amazed!
驚くような話が聞けるから聞き逃さないように準備しておく事!
また面白い動画があったら紹介していきたいと思います。ありがとうございました。

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