見出し画像

wish you were gay - Billie Eilish 和訳

wish you were gay - Billie Eilish (official audio)
 https://youtu.be/yaJx0Gj_LCY


"Baby, I don't feel so good,"
「ねえ、あんまり気分が良くないの」

Six words you never understood
あなたが理解してくれなかった6つの単語

"I'll never let you go,"
「絶対 君を手放したりしない」

Five words you'll never say (Aww)
あなたが決して言わない5つの単語

I laugh along like nothing's wrong,
何事もなかったかのように私は一人で笑ってる

Four days has never felt so long
こんなに長い4日間は初めて

If three's a crowd and two was us,
3人だとデートはできないけど
私たちは2人でもできないよね

One slipped away (Hahahahahahahaha)
もう1人はいてもいなくても同じ


I just wanna make you feel okay
私はただ あなたを満足させたかっただけ

But all you do is look the other way
でも あなたは私のことを見てくれない

I can't tell you
あなたには言えないわ

How much I wish I didn't wanna stay
私がどれだけ辛いかってことを

I just kinda wish you were gay
いっそ あなたがゲイだったら良かった


Is there a reason we're not through?
私たちが別れない理由は何?

Is there a 12 step just for you?
あなたと別れる12ステップはどこに書いてあるの?

Our conversation's all in blue
あなたは全然 返信してくれない

11 "heys" (Hey, hey, hey, hey)
11回も「ねえ」って送ったのに

Ten fingers tearin' out my hair
10本の指で頭を掻きむしってる

Nine times you never made it there
9回もあなたに裏切られた

I ate alone at 7,
7時に一人きりで食事したのよ

You were six minutes away (Yay)
私の家まで6分しかかからないのに


How am I supposed to make you feel okay
なんでこんなにあなたを気遣わなくてはいけないの?

When all you do is walk the other way?
あなたは私と違う道しか歩かないのに

I can't tell you
あなたには言えない

How much I wish I didn't wanna stay
どれだけあなたと離れたかったかなんて

I just kinda wish you were gay
もういっそ あなたがゲイだったら良かった


To spare my pride
私のプライドを守るために

To give your lack of interest an explanation
私を愛してくれない理由をつけるために

Don't say I'm not your type
タイプじゃないなんて言わないで

Just say that I'm not your preferred sexual orientation
性的指向が違うだけって言って

I'm so selfish
私ってすごくわがままね

But you make me feel helpless, yeah
でもあなたといると
自分が救いようのない人間だと感じてしまうの

And I can't stand another day
もう耐えられない

Stand another day
耐えられないわ


I just wanna make you feel okay
ただ、あなたに満足してほしかっただけなの

But all you do is look the other way, hmm
でもあなたは決して私のことを見てくれない

I can't tell you
あなたには言えないわ

How much I wish I didn't wanna stay
私がどんなに逃げ出したかったかなんて

I just kinda wish you were gay
いっそ あなたがゲイだったらと思うの

I just kinda wish you were gay
あなたがゲイだったら


I just kinda wish you were gay
あなたがゲイだったら良かった

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?