#5 [和訳]死を意識して生きる-COUNT ON ME by BROCKHAMPTON

こんにちは!ムラサキの。です!!今回はBROCKHAMPTONの最新アルバムROADRUNNER: NEW LIGHT, NEW MACHINEに収録されているCOUNT ON MEを訳しました。(すっごく難しかったです^^;)

このアルバムのオンラインコンサートが開催され、私は日本時間4月10日19:00〜のに参加しました。今回のアルバムは、メンバーのJOBAのお父さんが自殺し、それについての曲もいくつか収録されているからかチャペルで行われましたね。期待を裏切らないパフォーマンスで、家で見ましたが、はしゃぎまくりました。(隣人には申し訳ないです^^;)今回のアルバムの曲だけでなく過去の曲も披露してくれて、もうはしゃがずにはいられない!! "THE LIGHT PT.II" と" DON'T SHOOT UP THE PARTY” のパフォーマンスが個人的に一番よかったです。高画質で彼らを見れるのも最高でした^^


[Intro: A$AP Rocky]
You look so different to me
僕には君は違ってみえる
It's like you barely even, listen
ほとんどきみじゃないみたい、きいてよ

[Verse 1: A$AP Rocky]
You look so different to me
僕には君は違ってみえる
It's like you barely even know me
僕のことをほとんど知らないみたい
You was missin' from me
僕に欠けてるのは君だ
Swear I'm tired of feelin' lonely
孤独を感じるには飽きたんだ
Like Field Mob song, Trill Mob boy
Field Mobの曲やTrill Mobのように
She been MIA for too long, so far
彼女は長い間連絡してこなかった
Now catch the compensation

Change the conversation, dollars all I'm chasin'
話を変えよう
俺がしたいのは金の話だ
Ain't talkin' money? Fuck is you sayin'?
お金の話をしない?
いったい何言ってる?
I'm non-comprehensive, money finish sentences
包括的じゃない
お金がこの話を終わらすんだ
No, I ain't sensitive, nigga, just highly offended
違うよ、僕は神経質じゃない
ただすっごく腹が立ってるだけだよ

[Chorus: Jabari Manwa, Ryan Beatty & Shawn Mendes]
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんて言おうと問題ない
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんて言おうと問題ない
I know that it'll be okay
大丈夫だってわかる
You ain't even need no money, you can count on me
おなえはお金なんて必要ないだろ
僕を頼って
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんと言おうと
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんと言おうと
I know that it'll be okay
大丈夫だってわかる
You ain't even need no money, you can count on me
お金なんて必要ない
僕を頼って

[Verse 2: SoGoneSoFlexy]
Let's not fight the funk
現実を見よう
She say I pour too much in my cup
コップに注ぎすぎたって お前はゆうんだろ
Fuck the opposition, plus I'm still ridin' with it tucked
批判なんてどうでもいい
僕はまだそれに乗っかってる
They say I should change the way I'm livin'
みんな生き方をかえるべきだってゆうんだ
But just can't get enough
でもやめれない
Still be quick to up that chopper on his block and hit 'em up
あいつを処刑するのはまだ早い
My lil brothers don't come home 'til
僕の弟は帰ってきてない
November, I told 'em "We gon' live it up"
11月まで、みんなに言うんだ「贅沢に暮らそうぜ」って
Can't do shit but pray for J Ron 'cause that nigga don't gave a fuck
うまくいえないけど、J Ronのために祈ろうぜ
あいつは全然気にしてないし
Not at all, nigga, had my back against the wall, nigga
全然いいよ
追い詰められても
Momma told me I'd see it all, nigga
お母さんはそれの全て見たっていうんだ

[Verse 3: Matt Champion]
Yeah, who love you at your lowest of lows? I know, I mean
誰が最低なお前を愛すんだ?
I'm in the backyard thinkin' I need, that smoke puffing outta my teeth
庭で必要なことを考えてる
タバコを吸いながら
I'm good, I got my green, sittin' back sippin' ocean breeze
俺は大丈夫だ
海風にあたりながら、お金を手に入れたよ
I don't got it, baby, ask them boys, all that hating turn to white noise
分からないよ、あいつらに聞け
全ての嫌なことは雑音になる
Tryna get red carpet fly, I don't flex my life, I don't lie
レッドカーペットを目指して、人生を曲げない
嘘もつきたくない
Treat life like I might die, don't like myself sometimes
死を意識して生きるんだ
時々自分を嫌いになるけど
But I bet that come with time, ever feel like ya head got screws?
でもいつかはその時がくるって信じてる
頭のネジが外れたことあるかって?
A little bit loose, goddamn, give a fuck if I lose
ちょっと緩んでる
もし外れたら祝ってくれよ
Ain't no fool, he got déjà vu
馬鹿じゃない、デジャブか?
I'm the man, I'm the dawg, got juice
Just know I fucked up too
俺は男だ、仲間だ、いいね
俺もイカれてるって覚えておけ
Talk like you got it figured it out and I wish I did too
君は理解したかのように話す
俺もそうだったらいいのに
[Chorus: Jabari Manwa, Ryan Beatty & Shawn Mendes]
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんて言おうと問題ない
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんて言おうと問題ない
I know that it'll be okay
大丈夫だってわかる
You ain't even need no money, you can count on me
お金なんて必要ない
僕を頼って
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんと言おうと
It'll be okay, no matter what they say about us
大丈夫だ!みんなが僕たちのことをなんと言おうと
I know that it'll be okay
大丈夫だってわかる
You ain't even need no money, you can count on me
お金なんて必要ない
僕を頼って

[Outro: Jabari Manwa]
Count on me
俺を頼って
Count on me
俺を頼って

*MIA= missing in action ; 最近会っていない人

最後まで読んでくれてありがとうございます。
アドバイスや感想があればコメント欄にお願いします!            次の投稿をお楽しみに^^

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?