見出し画像

What He Wrote-Laura Marling-日本語訳

forgive me, Hera, I cannote stay

慰めてほしい、女神ヘラ、一人では居られない

he cut my tongue there is nothing to save

彼に舌を奪われ、どうしようもない

love me, oh Lord, he threw me away

主よ、愛を、彼に捨てられた私と

he laughed my sins in his arms I must stay

私の罪を許し、そばに居るはず筈だった彼に

he wrote, I'm broke, please send for me

彼は書いた、僕は傷ついている、会いに来てほしい

but I am broken too and spoken for, do not tempt me

私も同じ気持ち、だけどあなたとは結ばれないから、どうか試さないで

her skin is white and I'm light as the Sun

彼女の明るさは、まるで太陽のように僕を導き

so holy light shines on the things you have done

あなたが関わる全てに異彩な輝きを放つ

so I asked him how became this man

わたしは知りたかった
どんな時間を過ごして今の彼になったのか

how did he learn to hold fruit in his hands

柔らかく繊細な表現をどのように心得たのか

and where is the lamb that gave you your name

あなたに存在を与えた羊はどこにいるのか

he had to leave though I begged him to stay

すがる私を置いて、彼は行かなければならなかった

left me alone when I needed the light

何も見えなくなった私を独りにした

fell to my knees and I wept for my life

ひざまづく彼の姿に、この人生を嘆いた

if he had have stayed you might understand

もし彼が行かなければ、あなたにも見当がつくでしょう

if he had have stayd you nevere would have taken my hand

もし彼がそばに居たら、あなたと私に縁は無かったと

he wrote, I'm low, please send for me

彼は書いた、僕は弱っている、会いに来てほしい

but I'm broken too and spoken for, do not tempt me

私も同じ気持ち、だけど他の人と結ばれてしまったから、どうか試さないで

and where is the lamb that gave you your name

あなたに存在を与えた羊を見つけることが出来ない

he had to leave though I begged him to stay

彼はどうしても行かなければならなかった

begged him to stay in my cold wooden grip

冷えて硬くなった両手で引き止めて

begged him stay by the light of this ship me fighting him, fighting light, fighting dawn

船に灯した明かりで、彼を求め、光を探し、夜明けを目指したけれど

and the waves came and stole him and took him to war

世界が全てを奪い、戦地へと連れ去った

he wrote, I'm broke, please send for me

彼は書いた、僕はもう駄目だ、君にどうしても会いたい

but I'm broken too, and spoken for, do not tempt me

私も同じ気持ち、だけどあなたとは結ばれないから、どうか試さないで

forgive me, Hera, I cannot stay

与えてほしい、女神ヘラ、もう耐えられない

he cut my tongue, there is nothing to save

私の言葉を奪った彼が居なければ、守るものがない

love me, oh Lord, he threw me away

主よ、愛を、彼に捨てられた私と

he laughed at my sins in his arms I must stay

私の罪を抱いて、そばに居る筈だった彼に

we wright, that's alright

私たちは書いた、きっと上手くいく

I miss his smell

本当は彼に会いたい

we sqeak when spoken to, and that suits us well

彼らの哀しみに、ただ応える、それが私たちには合っている

that suits us well

それなら上手くできる

that suits me well

私にもできる



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?