見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA JUNE 05, 2023 EVIL DREAMS DON’T MEAN ANYTHING 悪い夢は何の意味もない

(Psalms 2:3-4) He that sitteth in the heavens shall laugh: the Lord shall have them in derision. Then shall he speak unto them in his wrath, and vex them in his sore displeasure.
(詩篇2:3-4)天に座す者は笑い、主は彼らを嘲笑うであろう。主は彼らを嘲笑する。そして、怒りのうちに彼らに語りかけ、激しい不快のうちに彼らを苦しめる。

In the Old Testament section of the Bible, we see God speak to a number of people through dreams. In our days, He speaks, guides, and leads us principally through His Word and the voice of the Holy Spirit (Hebrews 1:2 hath in these last days spoken to us by his Son; Romans 8:14 For as many as are led by the Spirit of God,). Because of this, we have to subject every dream we get to the Word and the Spirit. 
聖書の旧約聖書では、神が夢を通して多くの人々に語りかけるのを見ることができます。現代では、主に御言葉と聖霊の声を通して語り、導き、導いてくださいます(ヘブル1:2 この終わりの日に、御子によって私たちに語られたのです。) このため、私たちは見るすべての夢を御言葉と御霊に従わせなければなりません。

Evil dreams frighten most people but that should not at all. Whenever you get an evil dream, you have the avenue of prayer, faith confessions, the name of Jesus, and your human will to reject those dreams. 
悪い夢はほとんどの人を怖がらせますが、そんなことは全くありません。悪い夢を見たら、祈り、信仰告白、イエスの御名、そして人間の意志によって、その夢を拒否する道があるのです。

Let’s take a cue from Psalms 2 as we learn how to handle evil dreams. First of all, don’t let evil dreams change the state of your happiness. Do that by laughing or smiling knowing that you have the victory when you get an evil dream. The laughter is the beginning of your victory; so when you are done laughing, speak in anger to the evil dream. 
詩篇2篇を手がかりに、悪い夢の対処法を学びましょう。まず、悪い夢によって、あなたの幸せの状態が変わってしまわないようにしましょう。そのためには、悪い夢を見たときに、自分が勝利していることを自覚して、笑ったり、微笑んだりしてください。笑いは勝利の始まりですから、笑い終わったら、悪い夢に向かって怒りの言葉をかけてください。

All the powers behind the dream will bow to the power of God in your words. Wage war against evil dreams, past, present, and future that wants to hold you ransom. Halleluyah. 
夢の背後にあるすべての力は、あなたの言葉の中にある神の力に屈するでしょう。あなたを身代金にしようとする過去、現在、未来の邪悪な夢に対して、戦争を仕掛けてください。ハレルヤ。

Confession: I am guided by the Word and the Holy Ghost therefore evil dreams have no place in my life. I have dominated evil dreams. Every evil dream I have had or will have is turned into a blessing for me today and always Hallelujah! 
告白します: 私はみことばと聖霊に導かれているので、私の人生に悪い夢は存在しません。私は悪い夢を支配してきました。私が見た、あるいはこれから見るであろうすべての悪い夢は、今日も、そしてこれからも、私のために祝福に変わるのですハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もし、あなたがまだ生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations 
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神の善を自分の人生に引き寄せることができるのです。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?