見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA MARCH 14, 2024LAUGHTER ALL THE WAY 笑いが絶えない

(Psalm 126:2) Then our mouth was filled with laughter, And our tongue with singing. Then they said among the nations, “The Lord has done great things for them.”
(詩篇126:2)その時、私たちの口は笑いで満たされ、私たちの舌は歌で満たされた。主は彼らのために大いなることをなさった "と。

The Psalmist reports in Psalms 126:1 that “when the Lord turned again the captivity of Zion, we were like them that dream.” What the Psalmist is saying here is more than the physical salvation of the Israelites from the Babylonian captivity at that time.
詩篇126:1で詩篇作者は、"主がシオンの捕囚を回復されたとき、私たちは夢見る彼らのようになった "と報告している。詩篇の作者がここで言っているのは、当時のイスラエルの民がバビロン捕囚から物理的に救われたこと以上のことだ。

This is comparable to Jesus descending to hell and liberating the souls of men from the control of Satan (Colossians 2:15; Ephesians 4:8).
これは、イエスが地獄に下って人の魂をサタンの支配から解放したことに匹敵する(コロサイ2:15、エペソ4:8)

In Psalms 126:2, the Psalmists said, “Then our mouth was filled with laughter, and our tongue with singing. Then they said among the nations, “The Lord has done great things for them.” Today, God is saying the same thing to you for it is a day and season of laughter. You will cry no more.
詩篇126篇2節では、「そのとき、私たちの口は笑いで満たされ、私たちの舌は歌で満たされた。主は彼らのために大いなることをなさった "と。今日、神はあなたにも同じことを言っておられる。もう泣くことはない。

Make time today and prophesy to yourself that from today, your life shall be one of laughter and not tears, sorrows, pains, and retrogression. Halleluyah!
今日から、あなたの人生は、涙、悲しみ、痛み、後退ではなく、笑いのあるものとなる、と。ハレルヤ!

Confession: The Lord has turned again my captivity. My life shall not be one of sorrows and grief anymore. It is laughter all the way! I will sing a new song for my God has heard me and all those who hear it shall say his God has done great things for him/her. Halleluyah!
告白 主は私の囚われを再び転じてくださった。私の人生は、もう悲しみと嘆きに満ちたものではありません。笑いの人生だ!私は新しい歌を歌おう。私の神が私の声を聞かれたからだ。それを聞く者はみな、自分の神が自分のために偉大なことをしてくださった、と言うだろう。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead.
生まれ変わったことのない人は、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを自分の人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?