見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFAMAY 11, 2023DIRECT YOUR LIFE 人生の導き


(1 Thessalonians 3:11) Now may our God and Father Himself, and our Lord Jesus Christ, direct our way to you.
(1テサロニケ3:11) 今、私たちの神と父、そして主イエス・キリストが、私たちの道をあなたがたに導いてくださいますように。


Apostle Paul in his first letter to the Church at Thessalonica prayed the prayer we have in our theme Scripture for today. He showed us that if it comes to receiving direction in life, we need to rely on our God, the Father Himself, and our Lord Jesus Christ. Why is this important? 
使徒パウロはテサロニケの教会に宛てた最初の手紙の中で、今日のテーマ聖句にある祈りを捧げました。パウロは、人生の指針を得るには、私たちの神、父なる神ご自身と、私たちの主イエス・キリストに頼る必要があることを示しました。なぜ、このことが重要なのでしょうか。

This is so because, without the God factor in our lives, we will fail. See what Prophet Jeremiah said in Jeremiah 10:23. He said, “O Lord, I know the way of man is not in himself; It is not in man who walks to direct his own steps”. 
それは、私たちの人生に神の要素がなければ、私たちは失敗してしまうからです。預言者エレミヤがエレミヤ書10章23節で言ったことを見てください。主よ、私は人の道が自分の中にないことを知っています。自分の歩みを導くために歩く人の中にないのです」

The Amplified Version of the Bible renders Jeremiah 10:23 as “O Lord, I know that the path of [life of] a man is not in himself; It is not within [the limited ability of] man [even one at his best] to choose and direct his steps [in life]”. 
主よ,わたしは人の道は自分の中にないことを知っています。人間の限られた能力の中で,自分の歩みを選び,導くことはできません。箴言3:5-6)

It is based on this premise that we need to trust in the Lord with all our heart, And lean not on our own understanding; In all our ways, we ought to acknowledge God, And He shall direct our paths (Proverbs 3:5-6). 
この前提に立つと、私たちは心を尽くして主に信頼し、自分の理解に頼らず、すべての道において神を認め、神が私たちの道を導かれる必要があるのです。

So, to give direction to your life, you need to ask God to direct your paths in this life. Stay in prayer and ask the Lord to give direction to your life. Halleluyah! 
ですから、あなたの人生に方向性を与えるためには、この人生においてあなたの道を導いてくださるよう、神様にお願いする必要があるのです。祈り続けて、主があなたの人生に方向性を与えてくださるようにお願いしましょう。ハレルヤ!

Confession: My God, the Father Himself, and our Lord Jesus Christ have become the source of my direction in life. I am directed in this life that is why I win and would keep winning all the time to the amazement of my detractors. I have a defined path of victory and I am walking in it to the glory of God. Halleluyah! 
告白します: 私の神、父なる神、そして私たちの主イエス・キリストは、私の人生の方向性を示す源となっています。私はこの人生で指示されているのです。だからこそ、私は勝利し、反論者が驚くほど常に勝利し続けることができるのです。私には明確な勝利の道があり、神の栄光のためにその道を歩んでいるのです。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もし、あなたが一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations
おめでとうございます。
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたも今日から、神様の善意を引き寄せられるようになりましょう。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?