見出し画像

Illicit Affairs -Taylor Swift-[洋楽和訳]


最近のお気に入りの曲であるTaylor Swiftのアルバムfolkloreに収録されているIllicit Affairsを和訳してみました。
私の勝手な解釈も含んでいるので悪しからず。


Make sure nobody sees you leave
去るところを誰にも見られないようにして

Hood over your head, keep you eyes down
フードを被って目線は下を向けて

Tell your friends you’re out for a run
友達には走ってくるって言う

You’ll be flushed when you return
戻ってきたら顔が赤らんでいるだろうから

Take the road less traveled by
人気のない道を選んで

Tell yourself you can always stop
いつでも止まれるんだと自分に言い聞かせる

What started in beautiful rooms
美しい部屋で始まったことは

Ends with meetings in parking lots
駐車場での話し合いで終わりを遂げる

And that’s thing about illicit affairs
これが世間ではあり得ないこと

And clandestine meetings and longing stares
誰にも言わないでする私たちだけの話し合いと憧れの視線

It’s born from just one single glance
たった少しの瞬間で生まれた

But it dies and it dies and it dies
だけどそれは全然上手くいかずにだめになった

A million little times
何万回も。

Leave the perfume on the shelf
香水を棚に置いたままにする。

That you picked out just for him
それは彼だけのために選んだもの

So you leave no trace behind
そうすれば跡形も残らない

Like you don’t even exist
まるで存在さえしてないように

Take the words for what they are
ありのままの言葉を受け止めて

A dwindling, mercurial high
弱って、ハイになる

A drug that only worked
最初の何百回しか効かないドラッグ

The first few hundred times
をやったみたいに

And that’s the thing about illicit affairs
そうこれが許されない私たちのこと

And clandestine meetings and stolen stares
こそこそ会って視線を盗む

They show their truth one single time
彼らは一度だけ真実を見せる

But they lie and they lie and they lie
でも嘘に嘘を重ねてる

A million little times
何万回も


And you wanna scream
そして叫びたくなるの

Don’t call me “kid”, don’t call me “baby”
私を子供みたいに優しく呼ばないで

Look at this godforsaken mess that you made me
あなたに見捨てられてめちゃくちゃな私を見てよ

You showed me colors you know I can’t see with anyone else
他の誰とも見れない色をあなたは私に見せたの

Don’t call me “kid”, don’t call me “baby”
私を軽く呼ばないで

Look at this idiotic fool that you made me
あなたのせいでバカみたいになった私を見て

You taught me a secret language I can’t speak with anyone else
他の誰にも伝わらない秘密の言葉をあなたは教えてくれた

And you know damn well
もちろん知ってるよね

For you I would ruin myself
あなたのために私は自分を捧げた

A million little times
何万回も。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?