見出し画像

The Propheecy / taylor swift(英詞 / 和訳)

テイラー・スフィウトの11枚目のアルバムとなる「THETORTUREDPOETSDEPARTMENT: THE ANTHOLOGY」の25曲目に収録されている曲。

#テイラー・スフィウト #taylorswift #歌詞和訳 #和訳
LYRICS
Hand on the throttle
スロットルに手をかける

Thought I caught lightning in a bottle
雷に打たれたと思った

Oh, but it's gone again
ああ、でもまた消えてしまった

And it was written
そして、こう書かれている。

I got cursed like Eve got bitten
イブが噛まれたように、私も呪われた

Oh, was it punishment?
ああ、罰ですか?

Pad around when I get home
家に帰ったらパッドで移動する

I guess a lesser woman would've lost hope
それ以下の女性なら、希望を失っていただろうね

A greater woman wouldn't beg
もっと偉大な女性なら、物乞いはしない

But I looked to the sky and said
しかし、私は空を見て言った。

Please
お願い

I've been on my knees
ひざまずいた

Change the prophecy
予言を変える

Don't want money
お金はいらない

Just someone who wants my company
私と一緒にいたい人

Let it once be me
一度だけ、私にさせて

Who do I have to speak to
誰と話すべきか

About if they can redo
やり直せるかどうか

The prophecy?
予言?

Cards on the table
テーブルの上のカード

Mine play out like fools in a fable, oh
私のは寓話の中の愚か者のようだ。

It was sinking in
沁み込んでいく

Slow is the quicksand
スローは流砂

Poison blood from the wound of the pricked hand
刺された手の傷口から毒の血

Oh, still I dream of him
ああ、それでも私は彼の夢を見る

Please
お願い

I've been on my knees
ひざまずいた

Change the prophecy
予言を変える

Don't want money
お金はいらない

Just someone who wants my company
私と一緒にいたい人

Let it once be me
一度だけ、私にさせて

Who do I have to speak to
誰と話すべきか

About if they can redo
やり直せるかどうか

The prophecy?
予言?

And I sound like an infant
そして、私は幼児のように聞こえる

Feeling like the very last drops of an ink pen
インクペンの最後の一滴のような気分

A greater woman stays cool
偉大な女性は冷静であり続ける

But I howl like a wolf at the moon
しかし、私は月に向かって狼のように吠える。

And I look unstable
私は不安定に見える

Gathered with a coven round a sorceress' table
魔術師の集会を囲んで

A greater woman has faith
より偉大な女性には信念がある

But even statues crumble if they're made to wait
しかし、彫像も待たされれば崩れる。

I'm so afraid I sealed my fate
自分の運命を封印してしまったようで、とても怖い。

No sign of soulmates
ソウルメイトの気配なし

I'm just a paperweight
私はただの文鎮

In shades of greige
グレージュの色合い

Spending my last coin so someone will tell me
最後のコインを使うので、誰かが教えてくれるだろう

It'll be ok
大丈夫だ

Please
お願い

I've been on my knees
ひざまずいた

Change the prophecy
予言を変える

Don't want money
お金はいらない

Just someone who wants my company
私と一緒にいたい人

Let it once be me
一度だけ、私にさせて

Who do I have to speak to
誰と話すべきか

About if they can redo
やり直せるかどうか

The prophecy?
予言?

Who do I have to speak to
誰と話すべきか

To change the prophecy?
予言を変えるため?

Hand on the throttle
スロットルに手をかける

Thought I caught lightning in a bottle, oh
雷に打たれたかと思ったよ。

But it's gone again
でも、また消えてしまった

Pad around when I get home
家に帰ったらパッドで移動する

I guess a lesser woman would've lost hope
それ以下の女性なら、希望を失っていただろうね

A greater woman wouldn't beg
もっと偉大な女性なら、物乞いはしない

But I looked to the sky and said
しかし、私は空を見て言った。

Please
お願い

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?