見出し画像

The Black Dog / taylor swift(英詞 / 和訳)

テイラー・スフィウトの11枚目のアルバムとなる「THETORTUREDPOETSDEPARTMENT: THE ANTHOLOGY」の17曲目に収録されている曲。

歌詞中にでてくる The Starting Line は2000年代初頭から活動するアメリカのポップパンクバンド。
彼女はこの歌を知るには若すぎる、ということは10代くらいの女の子なのだろう。ブラックドッグは、イギリス全土に伝わる黒い犬の姿をした不吉な妖精のこと。古い習慣は悲鳴をあげる。とあるので、変わりゆく世界について歌っているのかもしれない。

テイラーの歌詞は詩的なので読み解いていくのが他の歌手よりずっと面白い。

#テイラー・スフィウト #taylorswift #歌詞和訳 #和訳

LYRIC

I am someone who, until recent events
私は、最近の出来事までは

You shared your secrets with
あなたは秘密を共有した

And your location
現在地

You forgot to turn it off
電源を切り忘れた

And so I watch as you walk
だから私は、あなたが歩くのを見ている

Into some bar called The Black Dog
ブラック・ドッグというバーへ

And pierce new holes in my heart
そして私の心に新たな穴を開ける

You forgot to turn it off
電源を切り忘れた

And it hits me
そして、それは私を打つ

I just don't understand
私には理解できない

How you don't miss me
私が恋しくないわけがない

In The Black Dog
黒い犬にて

When someone plays The Starting Line and you jump up
誰かが『スターティング・ライン』を演奏すると、あなたは飛び上がる。

But she's too young to know this song
でも、彼女はまだこの歌を知るには若すぎる

That was intertwined in the magic fabric of our dreaming
それは私たちの夢想の魔法の織物に絡み合っていた。

Old habits die screaming
古い習慣は悲鳴を上げる

I move through the world with the heartbroken
私は傷ついた人たちとともに世界を移動する。

My longings stay unspoken
私の憧れは言葉にならない

And I may never open up the way I did for you
君にしたように、僕は決して心を開かないかもしれない

And all of those best laid plans
そして、その最善の計画のすべてが

You said I needed a brave man
あなたは私に勇敢な男が必要だと言った

Then proceeded to play him
そして、彼と対戦した。

Until I believed it too
私もそれを信じるまで

And it kills me
そしてそれは私を殺す

I just don't understand
私には理解できない

How you don't miss me
私が恋しくないわけがない

In the shower
シャワーの中で

And remember
そして、覚えておいてほしい。

How my rain-soaked body was shaking
雨に濡れた体が震えていた

Do you hate me?
私を憎んでいるのか?

Was it hazing?
ヘイズだったのか?

For a cruel fraternity I pledged
残酷な友愛のために私は誓った

And I still mean it
そして、私はまだそれを意味する

Old habits die screaming
古い習慣は悲鳴を上げる

Six weeks of breathing clean air
きれいな空気を吸う6週間

I still miss the smoke
まだ煙が恋しい

Were you making fun of me with some esoteric joke?
難解なジョークで私をからかったのか?

Now I want to sell my house and set fire to all my clothes
家を売って、服に火をつけたい。

And hire a priest to come and exorcise my demons
そして神父を雇い、私の悪魔を祓ってもらう。

Even if I die screaming
叫んで死んでも

And I hope you hear it
そして、それを聴いてほしい

And I hope it's shitty
そして、それがクソであることを願う

In The Black Dog
黒い犬にて

When someone plays The Starting Line and you jump up
誰かが『スターティング・ライン』を演奏すると、あなたは飛び上がる。

But she's too young to know this song
でも、彼女はまだこの歌を知るには若すぎる

That was intertwined in the tragic fabric of our dreaming
それは、私たちの夢想の悲劇的な織物に絡み合っていた。

'Cause tail between your legs, you're leaving
尻尾を巻いて出て行くんだから

I still can't believe it
いまだに信じられない

'Cause old habits die screaming
古い習慣は悲鳴を上げる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?