見出し画像

Fortnight / Taylor Swift(英詞 / 和訳)

#TaylorSwift #PostMalone #FortNight #Lyrics #和訳

テイラースフィウトの11枚目のアルバムとなる「THE TORTURED POETS DEPARTMENT: THE ANTHOLOGY」からのシングル作品。ポストマローンをフィーチャリングした作品。
今作品についてテイラースフィウトはポストマローンと仕事ができた喜びについてXにポストしている。

https://x.com/taylorswift13/status/1781021839893975352


アルバム発表についてのXでのポスト


https://x.com/taylorswift13/status/1781110966983282806


ポストマローンのMVに関するポスト

https://x.com/PostMalone/status/1781478046710518249


どちらも現代の音楽シーンを代表するアーティストです。
歌詞の内容は元カレであるジョー・アルウィンとの別れ話ネタでしょうかね。
相変わらず恋愛消費税がめちゃくちゃ高い人です。テイラースフィウト。

Fortnight / Taylor Swift

I was supposed to be sent away
私は追放されるはずだった

But they forgot to come and get me
でも、彼らは私を迎えに来るのを忘れた

I was a functioning alcoholic
私はアルコール依存症だった

'Til nobody noticed my new aesthetic
誰も私の新しい美学に気づかない

All of this to say I hope you're okay
君が無事であることを願っている。

But you're the reason
でも、あなただからこそ

And no one here's to blame
そして、ここにいる誰も悪くない

But what about your quiet treason?
しかし、あなたの静かな反逆はどうなのか?

And for a fortnight there, we were forever
そこで2週間、私たちは永遠に過ごした。

Run into you sometimes, ask about the weather
時々あなたに会って、天気について尋ねる。

Now you're in my backyard, turned into good neighbors
今、あなたは私の裏庭にいる。

Your wife waters flowers, I wanna kill her
君の妻は花に水をやる、僕は彼女を殺したい

All my mornings are Mondays stuck in an endless February
私の朝はすべて、終わりのない2月から抜け出せない月曜日だ。

I took the miracle move-on drug, the effects were temporary
奇跡の移籍促進剤を飲んだが、効果は一時的だった

And I love you, it's ruining my life
愛しているのに、私の人生を台無しにしている

I love you, it's ruining my life
愛している、それは私の人生を台無しにしている

I touched you for only a fortnight
あなたに触れたのは、ほんの2週間だけだった。

I touched you, but I touched you
私はあなたに触れた。

And for a fortnight there, we were forever
そこで2週間、私たちは永遠に過ごした。

Run into you sometimes, ask about the weather
時々あなたに会って、天気について尋ねる。

Now you're in my backyard, turned into good neighbors
今、あなたは私の裏庭にいる。

Your wife waters flowers, I wanna kill her
君の妻は花に水をやる、僕は彼女を殺したい

And for a fortnight there, we were together
そこで2週間、私たちは一緒にいた。

Run into you sometimes, comment on my sweater
私のセーターにコメントしてください。

Now you're at the mailbox, turned into good neighbors
今、あなたは郵便受けにいる。

My husband is cheating, I wanna kill him
夫が浮気をしています。

I love you, it's ruining my life
愛している、それは私の人生を台無しにしている

I love you, it's ruining my life
愛している、それは私の人生を台無しにしている

I touched you for only a fortnight
あなたに触れたのは、ほんの2週間だけだった。

I touched you, I touched you
私はあなたに触れた、私はあなたに触れた

I love you, it's ruining my life
愛している、それは私の人生を台無しにしている

I love you, it's ruining my life
愛している、それは私の人生を台無しにしている

I touched you for only a fortnight
あなたに触れたのは、ほんの2週間だけだった。

I touched you, I touched you
私はあなたに触れた、私はあなたに触れた

Thought of callin' ya, but you won't pick up
電話しようと思ったんだけど、出てくれないんだ。

'Nother fortnight lost in America
また2週間アメリカで過ごした

Move to Florida, buy the car you want
フロリダに移住し、欲しい車を買う

But it won't start up 'til you touch, touch, touch me
でも、君が触って、触って、触ってくれないと始まらないんだ

Thought of calling ya, but you won't pick up
電話しようと思ったんだけど、出てくれないんだ。

'Nother fortnight lost in America
また2週間アメリカで過ごした

Move to Florida, buy the car you want
フロリダに移住し、欲しい車を買う

But it won't start up 'til I touch, touch, touch you
でも、僕が君にタッチ、タッチ、タッチするまで、エンジンはかからないんだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?