見出し画像

The Alchemy / taylor swift(英詞 / 和訳)

テイラー・スフィウトの11枚目のアルバムとなる「THETORTUREDPOETSDEPARTMENT: THE ANTHOLOGY」の15曲目に収録されている曲。

錬金術と名付けられたタイトル。歌詞を読んだところ、正直よくわからない(笑)

#テイラー・スフィウト #taylorswift #歌詞和訳 #和訳

LYRICS

This happens once every few lifetimes
これは何回かに一度のことだ

These chemicals hit me like white wine
化学物質が白ワインのように私を襲う

What if I told you I'm back?
戻ってきたと言ったら?

The hospital was a drag
病院は足手まといだった

Worst sleep that I ever had
最悪の睡眠だった

I circled you on a map
地図であなたを囲んだ

I haven't come around in so long
久しぶりに来たよ

But I'm coming back so strong
でも、私は強くなって戻ってきた

So when I touch down
だから着陸するとき

Call the amateurs and
アマチュアを呼んで

Cut 'em from the team
チームから切り離す

Ditch the clowns, get the crown
ピエロを捨て、王冠を手に入れる

Baby I'm the one to beat
ベイビー、僕は負けないよ

Cause the sign on your heart
あなたの心にサインを

Said it's still reserved for me
まだ予約してあると言っていた

Honestly, who are we to fight the alchemy?
正直なところ、誰が錬金術と戦うんだ?

Hey you, what if I told you we're cool?
なあ、もし俺たちがクールだって言ったらどうする?

That child's play back in school
学生時代の子供の遊び

Is forgiven under my rule
私のルールで許される

I haven't come around in so long
久しぶりに来たよ

But I'm making a comeback to where I belong ...
でも、僕は自分の居場所にカムバックしているんだ......。

So when I touch down
だから着陸するとき

Call the amateurs and
アマチュアを呼んで

Cut 'em from the team
チームから切り離す

Ditch the clowns, get the crown
ピエロを捨て、王冠を手に入れる

Baby I'm the one to beat
ベイビー、僕は負けないよ

Cause the sign on your heart
あなたの心にサインを

Said it's still reserved for me
まだ予約してあると言っていた

Honestly, who are we to fight the alchemy?
正直なところ、誰が錬金術と戦うんだ?

These blokes warm the benches
ベンチを温める男たち

We been on a winning streak
連勝中

He jokes that it's heroin but this time with an "E"
ヘロインだが、今回は "E "だ」とジョークを飛ばす。

Cause the sign on your heart said it's still reserved for me
あなたのハートに、まだ私のために予約されていると書いてあったから。

Honestly, who are we to fight the alchemy?
正直なところ、誰が錬金術と戦うんだ?

Shirts off, and your friends lift you up over their heads
シャツを脱ぐと、友人たちが頭上に持ち上げてくれる。

Beer sticking to the floor
床にこびりつくビール

Cheers chanted, cause they said
歓声が沸き起こった。

There was no chance, trying to be
チャンスはなかった。

The greatest in the league
リーグ最強

Where's the trophy?
トロフィーはどこだ?

He just comes running over to me
彼は私のところに駆け寄ってくる

Touch down
タッチダウン

Call the amateurs and
アマチュアを呼んで

Cut 'em from the team
チームから切り離す

Ditch the clowns, get the crown
ピエロを捨て、王冠を手に入れる

Baby I'm the one to beat
ベイビー、僕は負けないよ

Cause the sign on your heart
あなたの心にサインを

Said it's still reserved for me
まだ予約してあると言っていた

Honestly, who are we to fight the alchemy?
正直なところ、誰が錬金術と戦うんだ?

These blokes warm the benches
ベンチを温める男たち

We been on a winning streak
連勝中

He jokes that it's heroin but this time with an "E"
ヘロインだが、今回は "E "だ」とジョークを飛ばす。

Cause the sign on your heart said it's still reserved for me
あなたのハートに、まだ私のために予約されていると書いてあったから。

Honestly, who are we to fight the alchemy?
正直なところ、誰が錬金術と戦うんだ?

This happens once every few lifetimes
これは何回かに一度のことだ

These chemicals hit me like white wine
化学物質が白ワインのように私を襲う

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?