見出し画像

☕️ MATCHSTICK


1328 Richards St, Vancouver, BC V6B 3G6

今回訪れたのは、MATCHSTICK 。 私は、”Cheddar & Green Onion Scone” ($4.20)と” Brewed Coffee” ($3.50) を頂きました。私は、チョコレートや甘いものが好きなので、おかず系のスコーンを試したことがなかったのですが、一番忙しい時間帯に行ったためか、品数が少なく、今回初めておかず系のスコーンを頂いてみました✨朝ごはんのは甘くない、おかず系のスコーンがぴったりだと思いました。このスコーンはチーズの塩気とネギ、そしてピリッと辛い唐辛子?(そこまで辛くないです)が良いアクセントになってとても美味しかったです。
おしゃれで居心地の良いカフェ。本を読んでる人やノートパソコンで仕事を作業をする人がたくさんいました。こちらもバンクーバーに何件か店舗があります。Davie Stよりも席の数は多かったです。
ここのコーヒーを片手に近くのデビットラムパークの芝生でくつろぐのもおすすめします!

I tried a ”Cheddar & Green Onion Scone” ($4.20) and a ” Brewed Coffee” ($3.50). I usually have a chocolate or blueberry scones, but this time tried a
savoury one for the first time.  There is always busy, if you want to eat something I recommend to go before 12pm. Anyway that scone is amazing. It has green onion, cheese and I felt like something of spicy. It makes good accent.
Good atmosphere. A lot of people who are visiting with friend, working, just relaxing. They has some places in Vancouver as well.
On a nice day,I recommend buying a coffee here and walking David Lam Park!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?