見出し画像

☕️ Beaucoup Bakery


久しぶりの投稿です。
今回は、ずっと気になっていたこちらのベーカリーに行きました。店内に入った瞬間、日本のケーキ屋さんを思い出すような、優しい甘い香りが広がっていました。ケーキや焼き菓子、パンの種類も豊富で、選ぶ時にもワクワクしました😍
その中で今回私は、Raspberry Brioche Praline($4.95)とDrip Coffee($2.25)をいただきました。ブリオッシュとはバターと卵をたっぷり使ったフランス発祥のパンだそうですが、見た目も食感もシュークリームのようでした。(中に甘酸っぱいラズベリーのプラリネが入っていたからでしょうか?☺️)甘さももちろんありましたが、ラズベリーの甘酸っぱさが私の好みでした😍
店内には、2人掛けの席が3つありました。平日のお昼時に行きましたが、途切れることなくお客さんも来ていて、個人的にはゆっくりはできにくいかなと思いました…しかし、テイクアウトする方もたくさんいらっしゃったので、お家でまったりいただいたり、暖かくなったら公園などでゆっくりいただいたりするのもいいなぁと思いました💕
他にも気になるスイーツやパンがあったので、また行きたいです。

It is located near Granville Island on Fir St. I was impressed that it is like a Japanese pastries shop when I visited here for the first time.
They have a lot of cakes and savories. I was excited when I chose what I wanted to eat. i had a Raspberry Brioche Praline($4.95) and Dripped Coffee($2.25)this time. Brioche is made with plenty of butter and eggs from France. It looked and textured like a cream puff. The brioche has raspberry cream inside. It was a good balance sweet and sour.  
They have only three tables each for two people. So, if you would like to relax for a long time. I recommend going to the same cafe which is located downtown.  [They opened in 2023] 


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?