見出し画像

【歌詞和訳】Teeth by 5 Seconds of Summer 

この記事では、中毒性・ヤンデレ味のある洋楽"Teeth"を和訳・意訳します。
(※私の個人の解釈です!)
おはようございます、こんにちは、こんばんは、ごゆっくりどうぞ~

原曲↓↓↓

Some days, you're the only thing I know
最近 君のことで頭がパンクする
Only thing that's burning when the nights grow cold
吹雪の夜、心に火が付くんだ
Can't look away, can't look away
視界には君しか映らない
Beg you to stay, beg you to stay, yeah
だからずっと僕のそばに居てよ

Sometimes, you're a stranger in my bed
人が変わったように僕を愛してくれるのも
Don't know if you love me or you want me dead
孤独にしんでほしいと願ってるのも
Push me away, push me away
両想いだってこと
Then beg me to stay, beg me to stay, yeah
認めたくないからだよね?

Call me in the morning to apologize
「一生のお願い」を聞くのも何度目だっけ?
Every little lie gives me butterflies
でも何度でも聞いてあげるよ
Something in the way you're looking through my eyes
君の目に映るものは何かな?
Don't know if I'm gonna make it out alive
もちろん、僕のすべてだよね?

Fight so dirty, but your love so sweet
怒ってる顔もかわいいよ
Talk so pretty, but your heart got teeth
その顔が君の強気なの?
Late night devil, put your hands on me
まるで悪魔みたい
And never, never, never ever let go
おかげで愛の地獄に堕ちちゃった

Fight so dirty, but your love so sweet
君の愛は「本物」なんだ
Talk so pretty, but your heart got teeth
僕にやさしく語りかけてくれるの
Late night devil, put your hands on me
まるで天使みたい
And never, never, never ever let go
おかげで愛の天国に逝っちゃった

Some days, you're the best thing in my life
最近 人生で1番いいことがあったんだ
Sometimes when I look at you, I see my wife
それは君と出会ったこと 早く結婚しようね
Then you turn into somebody I don't know
人が変わったように僕を拒否するのは
And you Push me away, push me away
僕が好きなことを
Then beg me to stay, beg me to stay, yeah
どう伝えたらいいか分からないからだよね?

Call me in the morning to apologize
「許して」って言わないで
Every little lie gives me butterflies
「許してほしい」って思ってないでしょ?
Something in the way you're looking through my eyes
君は僕の注意を引いて、僕の愛を試したいだけ
Don't know if I'm gonna make it out alive
まぁ、そこがかわいいんだけどね

Fight so dirty, but your love so sweet
それで怒ってるつもり?
Talk so pretty, but your heart got teeth
でも君をかわいいと思ってしまう
Late night devil, put your hands on me
そう、まるで天使みたい
And never, never, never ever let go
おかげで愛の天国に逝っちゃった

Fight so dirty, but your love so sweet
君の愛は「本物」なんだ
Talk so pretty, but your heart got teeth
好きじゃないって強がってもムダだよ
Late night devil, put your hands on me
そう、まるで悪魔みたい
And never, never, never ever let go
おかげで愛の地獄に堕ちちゃった

Blood on my shirt, rose in my hand
僕も好きじゃないって強がっちゃった
You're looking at me like you don't know who I am
君に僕の愛も「本物」だって知ってほしかったんだ
Blood on my shirt, heart in my hand
手を貸して、この心臓の音聞こえてる?
Still beating
今すごくドキドキしてるよ

Fight so dirty, but your love so sweet
君の愛は「本物」なんだ
Talk so pretty, but your heart got teeth
好きじゃないって強がってもムダだよ
Late night devil, put your hands on me
そう、まるで天使みたい
And never, never, never ever let go
だから2人で愛の天国に逝こうよ

Teeth
君の愛は「本物」なんだ
Teeth
好きじゃないって強がってもムダだよ
Teeth
そう、まるで天使みたい
Never, never, never ever let go
だから2人で愛の天国に逝こうよ



よろしければサポートお願いします! (๑•ᴗ•๑)