見出し画像

世界中の英語を学ぶホストと、梅酒との出会い|ゲストの体験談 #1

こんにちは。NAGOMI VISITです。「世界中の旅人と食卓を囲むホームビジット」に参加したゲストの体験談をシェアします。

事務局注:ゲストの英語の回答の後に、事務局による翻訳(意訳含む)を記載しています。

Describe your host?

My hosts were a couple who loved to travel, and to make friends from other countries. He laughed at everything in a joyful and relaxed way. She made practicing English her hobby, and not just American or UK English, but world Englishes from all over. They were warm and welcoming and I enjoyed my time with them thoroughly.

ホストについて教えてください。

私のホストは旅行が大好きで、他の国の友達を作るのが大好きなカップルでした。彼は何でも楽しくリラックスして笑いました。彼女は英語を練習するのが趣味で、アメリカ英語やイギリス英語だけでなく、世界中の英語を勉強していました。彼らは温かく迎えてくれ、私は彼らとの時間を存分に楽しみました。

What did you talk about during your Nagomi Visit?

They taught me how to make temaki, and explained how they make their own umeshu. I talked about my experiences teaching Japanese students, and we discussed cultural differences between Japan and the USA, chiefly the difference in uncertainty avoidance. She talked about her experience volunteering at the Olympics. They told me about trips they had taken, and their plans for an upcoming trip to Cambodia. They showed me around their home. I asked them what I should be sure to see in Tokyo, and they drove me over to the Tokyo Metropolitan Government Building to enjoy the view from the south observatory.

NAGOMI VISIT ではどんな話をしましたか?

手巻きの作り方を教えてもらったり、梅酒の作り方を教えてもらったりしました。私は日本の学生に教えた経験について話し、日本とアメリカの文化の違い、特に不確実性回避の違いについて話し合いました。彼女はオリンピックのボランティアについて話しました。二人はこれまでに行った旅行や、今度カンボジアに行く予定があることを話してくれました。自宅を案内してくれました。東京で見るべきものを尋ねると、南側の展望台からの眺めを楽しむために都庁まで車で連れて行ってくれました。

Did you make any new discoveries?

Not only had I never tasted umeshu, but I had never heard of it. It tasted wonderful. And she spoke about meeting a friend from an Arab-speaking country, and how his English had completely different uncertainty avoidance. from other English speakers.

何か新しい発見はありましたか?

梅酒を味わったことがなかっただけでなく、聞いたこともありませんでした。素晴らしい味でした。また、アラブ語圏の国から来た友人に会ったとき、彼の英語が他の英語を話す人たちと子音がまったく違っていたことを話してくれました。

What did you eat?

I ate temaki, as well as agedashidofu, a spinach salad with sesame seeds and a radish salad. Afterward, we had cherries.

何を食べましたか?

手巻きのほか、揚げだし豆腐、ほうれん草の胡麻和え、大根のサラダを食べた。その後、さくらんぼを食べました。

If you participated with others, what were their thoughts about the Nagomi Visit?

I went alone.

他の人と一緒に参加した場合、NAGOMI VISITについての感想は?

一人で行きました。

What was your most memorable moment?

I think I will always remember the flavor of the umeshu.

一番印象に残っていることは何ですか?

梅酒の味が忘れられないと思います。

Do you still keep in touch with your host?

It happened yesterday, but I have already corresponded with them by email and LINE. They tell me they send New Year's greetings, and we took one picture together in which they wore dragon hats so they could help me welcome in 2024.

ホストファミリーとは今でも連絡を取り合っていますか?

(ホームビジットが開催されたのは)昨日のことですが、すでにメールやLINEでやりとりしています。ホストは私に年賀状を送ってくれるとのことで、一緒に竜の帽子をかぶって写真を撮ったりして、2024年を迎えられるように協力してくれています。

What guidebooks or websites did you use to plan your Japan trip?

Too many to count. I have been in Japan for ten months on a Fulbright grant, and I spent a summer preparing for the trip. I have probably found Tokyo Cheapo the most helpful, followed by Tokyo Weekender and Timeout Tokyo.

日本旅行を計画するためにどんなガイドブックやウェブサイトを使いましたか?

数え切れないほどたくさんあります。フルブライト奨学金で10ヶ月間日本に来ているのですが、その準備に夏を費やしました。おそらく一番役に立ったのはTokyo Cheapoでしょう。次がTokyo WeekenderとTimeout Tokyoです。

Why did you go on a Nagomi Visit?

I learned about Nagomi visits back in 2017 and thought the idea was wonderful. I am a college professor and hope someday to bring students to Japan with me for a study away trip. If that happens, I intend to assign them to go on at least one Nagomi visit.

なぜNagomi Visitへ参加したのですか?

2017年にNagomi Visitを知り、このアイデアは素晴らしいと思いました。私は大学教授で、いつか学生を連れて日本へ研修旅行に行きたいと思っています。そうなったら、少なくとも1回はNagomi Visitに参加させるつもりです。

Did you have any trouble booking your Nagomi Visit? Or after booking the Nagomi Visit?

No trouble at all.

Nagomi Visitの予約をするうえで、または予約後に何かトラブルはありましたか?
 
全く問題ありませんでした。


NAGOMI VISITが目指す社会

「世界中の旅人と食卓を囲むホームビジット」を運営する私たちNPO法人NAGOMI VISITは、「すべての人がグローバル市民として暮らす日本社会」を目指しています。詳しくはこちらのページでご覧いただけます。

全国でホストを募集中です

NAGOMI VISITの趣旨にご賛同いただけた方はぜひホストとしてご登録ください。
詳しくはNAGOMI VISIT公式サイトへどうぞ。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?