見出し画像

Christmas donuts クリスマスドーナツ

※12月22日の日記です

(原文)
昨日の花壇作業のご褒美に先生がドーナツを奢ってくれた。
クリスマスドーナツはサンタやトナカイみたいに飾られててめちゃくちゃかわいかった。

(英訳用改変)
ボクらの先生が奢ってくれたドーナツをご褒美として昨日の花壇作業の
クリスマスドーナツは飾られていたサンタやトナカイのように それらはとてもかわいかった

(英訳 byてす)
Our teacher treated us donuts for reward of flower bedding work.
The christmas donuts which dacorated like a Santa claus and a reindeer were very cute.

(英訳 by DeepL)
As a reward for working on the flower beds yesterday, the teacher bought me a donut.
The Christmas doughnuts were decorated like Santa Claus and reindeer and were very cute.

📝(*ˊᗜˋ)
寝落ちちゃってて昨日貼り付けるの忘れてたー💦
クリスマスドーナツの説明が難しいなーと思ったんだけど、DeepL先生はandで解決してたw
なるほどなー!
あと、サンタとトナカイにはこういう場合冠詞はいらないのかな?🤔なんでだろー

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?