見出し画像

英文速読 中級-6

 Have you ever thought /about what skin does for us? Most of us are aware that /skin protects us /from liquid, heat, cold, dirt, and bacteria. But that is not its only job. For instance, the skin is where our bodies make the vitamin D /that we need. Another function has to do with the sense of touch. Without that sense, we could not feel any difference /between rough and smooth surfaces. Skin can even help us determine if someone is sick. The wrong color – slightly gray or very pale – may be a sign of disease. Skin may reflect a person`s mental state, too. Unusual sweating, for example, may be a sign that a person is nervous or under stress.

 あなたは考えたことはあるか、皮膚が私たちのために何をするか。私たちのほとんどは気づいている、皮膚は私たちを護っていることを、液体、熱、寒さ、汚れ、そして細菌から。しかし、それは皮膚の唯一の働きではない。例えば、皮膚はビタミンDを作る場所だ、それを私たちは必要とする。そのほかの機能は触感と関係がある。その感覚が無ければどんな違いも感じることはできないだろう、ざらざらした表面と滑らかな表面の。皮膚は私たちが判断するのを助けることさえできる、誰かが病気かどうかを。良くない色、少し灰色かひどく青白い色は病気の徴かもしれない。皮膚はまた人の精神的な状態を表すこともある。例えば、異常な発汗は人が不安に感じているか、ストレスを受けているという兆かもしれない。


この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?