見出し画像

Why humans run the world | Yuval Noah Harari | TED 文字起こし 読み下し訳-1


 Seventy-thousand years ago, our ancestors were insignificant animals. The most important thing to know about prehistoric humans is that they were unimportant. Their impact on the world was not much greater than that of jellyfish or fireflies or woodpeckers. Today, in contrast, we control this planet. And the question is: How did we come from there to here? How did we turn ourselves from insignificant apes, minding their own business in a corner of Africa, into the rulers of planet Earth?

 7万年前、私たちの祖先は取るに足りない動物でした。先史時代の人類について知っておくべき最も重要なことは人類は重要な存在ではなかった、ということです。人類の地球への影響はクラゲやホタルやキツツキの影響より大きくはなかった。今日では、対照的に、我々がこの地球を支配している。そして、疑問は、こうです。どのようにして我々はそこからここに来たのか、どのようにして我々がなったのか、取るに足らない類人猿から、自分のことだけに気を配っている、アフリカの片隅で、地球の支配者に。
 

 Usually, we look for the difference between us and all the other animals on the individual level. We want to believe — I want to believe — that there is something special about me, about my body, about my brain, that makes me so superior to a dog or a pig, or a chimpanzee. But the truth is that, on the individual level, I’m embarrassingly similar to a chimpanzee. And if you take me and a chimpanzee and put us together on some lonely island, and we had to struggle for survival to see who survives better, I would definitely place my bet on the chimpanzee, not on myself. And this is not something wrong with me personally. I guess if they took almost any one of you, and placed you alone with a chimpanzee on some island, the chimpanzee would do much better.


 たいてい、我々は探す、我々と他の全ての動物との違いを、個々のレベルにおいて。我々は思いたい、私は信じたい、私には何か当別な何かがあるのだと、私の身体について、私の脳について、それは私を優れさせる、犬や豚やチンパンジーより。しかし、実は個々のレベルでは私は恥ずかしながらチンパンジーと似たようなものです。そしてもしあなたが私とチンパンジーを連れて行き、置き去りにしたら、孤島に、我々は戦わなければならなかった、生き残るために、どちらがより上手く生きのびるかを知るために、私なら絶対にチンパンジーに賭けるでしょう、私ではなく。これは私自身に個人的に問題があるのでは無く。私は思う、もしほとんどの人がたった1人でチンパンジーと一緒に孤島に置かれたら、チンパンジーの方がずっと上手く生き残るでしょう。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?