見出し画像

first note

The current school system does not prepare children to become adults.
Learning about things like math or history is important, but so is learning about how to express oneself in society. Young people that understand these things are less likely to have social problems in the future.


how to express oneself in society


”社会で自分を発揮する仕方 ” これがわからない
英文に問うたけど、それは教育システムの問題というより、
自己責任なのかもしれない

嘆いてもわからないものはわかない
だから、これまで私は本当に寄り道ばかり

自己探求、占い、お稽古ごと、留学、迷走(瞑想がただしい)・・・

そんなことをしながら、
星読みができるようになり、
パンが焼けるようになり、
エネルギーや人の心をさらに感じる・受けとってしまう人になり、

いつの間にか、
人から頼られる人にもなってきた

社会で自己発揮の仕方がわからない~と嘆いていた私でも、
誰かのなにかになっていたりするのか

そして今、
じぶんのため、誰かのための英語
英語にちゃんと自信をもちたい

ruby


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?