トランプ氏はハリス氏の2倍の国家債務を増やすだろうと研究で判明/ワシントンポストを読む
Trump would add twice as much to national debt as Harris, study finds
トランプ氏はハリス氏の2倍の国家債務を増やすだろうと研究で判明
Trump’s campaign proposals would increase the ballooning national debt by $7.5 trillion; Harris’s would add $3.5 trillion, according to a nonpartisan think tank.
超党派シンクタンクによると、トランプ氏の選挙公約は膨れ上がる国家債務を7.5兆ドル増加させ、ハリス氏の公約は3.5兆ドル上乗せすることになる。
Former president Donald Trump’s campaign proposals would add more than twice as much to the national debt as Vice President Kamala Harris’s would, according to new research released Monday — though both candidates’ policies would lead to trillions of dollars in new borrowing if implemented.
月曜日に発表された新たな調査によると、ドナルド・トランプ前大統領の選挙公約は、カマラ・ハリス副大統領の公約の2倍以上の国家債務増加につながるという。ただし、両候補の政策は、実施されれば数兆ドルの新たな借り入れにつながる。
Trump has called for extending his 2017 tax cuts, which would add more than $5 trillion over 10 years to the United States’ $35.7 trillion national debt, according to a study from the nonpartisan Committee for a Responsible Federal Budget (CRFB). His plan to end taxes on overtime wages, Social Security benefits and tips would add another $3.6 trillion in debt. And his call for a nationwide campaign to detain and deport undocumented immigrants would cost $350 billion.
トランプ大統領は2017年の減税延長を呼びかけているが、超党派の責任ある連邦予算委員会(CRFB)の調査によると、延長すれば米国の35.7兆ドルの国家債務が10年間で5兆ドル以上増えることになる。残業代、社会保障給付、チップへの課税を廃止する計画は、さらに3.6兆ドルの債務を増やすことになる。また、不法移民を拘留し国外追放する全国キャンペーンの呼びかけには、3500億ドルの費用がかかる。
Trump says major new tariffs on imports would bring in enough revenue to offset all the tax cuts, but the study doesn’t support that claim, and many economists say the tariffs would also drive prices up for U.S. consumers.
トランプ大統領は、輸入品に対する新たな大規模な関税は減税分を相殺するのに十分な税収をもたらすと述べているが、この研究はそうした主張を裏付けるものではなく、多くの経済学者は関税によって米国消費者にとって物価も上昇すると指摘している。
All told, CRFB found that the Trump policies it studied would add $7.5 trillion of debt — more than twice as much as the Harris proposals the group scrutinized.
結局、CRFBは、調査したトランプの政策により7.5兆ドルの債務が追加されると結論付けた。これは、同グループが精査したハリス提案の2倍以上だ。
Harris would add $3 trillion to the debt by extending the 2017 tax cuts for those earning less than $400,000 a year, and $1.35 trillion through a major expansion of the child tax credit and the earned income tax credit, according to the study. Harris’s campaign says those programs would cost far less.
調査によると、ハリス氏は年収40万ドル未満の人々に対する2017年の減税を延長することで3兆ドルの負債を追加し、児童税額控除と勤労所得税額控除の大幅な拡大で1兆3500億ドルの負債を追加することになる。ハリス陣営は、これらのプログラムのコストははるかに少ないと主張している。
Harris has also called for ending income taxes on tips, but her campaign has discussed maintaining payroll tax requirements and adding guardrails that restrict what kind of workers could be eligible. That would cost $200 billion, according to the study.
ハリス氏はチップに対する所得税の廃止も求めているが、選挙運動では給与税の要件を維持し、対象となる労働者の種類を制限するガードレールを追加することを検討している。調査によると、これには2000億ドルの費用がかかる。
“Despite the fact that our fiscal situation is really unhealthy, we have two candidates whose proposals, if looked at comprehensively, would make the situation worse rather than better, with a noticeable distinction that former president Trump would make it significantly worse,” CRFB President Maya MacGuineas told The Washington Post.
「我が国の財政状況が本当に不健全であるという事実にもかかわらず、包括的に検討すると、状況を改善するどころか悪化させる提案をする候補者が2人いる。特にトランプ前大統領の提案は、状況を大幅に悪化させるという顕著な違いがある」と、CRFBのマヤ・マクギニアス会長はワシントン・ポスト紙に語った。
Many of the candidates’ plans to both spend and raise money are hypothetical and would require approval from a deeply divided Congress. But taxes, debt and fiscal policy will define much of Harris’s or Trump’s presidency — and dominate political battles in Washington next year.
候補者らの支出と資金調達の計画の多くは仮説的なものであり、深刻な分裂に陥っている議会の承認が必要となる。しかし、税金、債務、財政政策はハリス氏やトランプ氏の大統領職の多くを決定づけ、来年のワシントンでの政争の主役となるだろう。
Major portions of Trump’s 2017 tax cut expire in 2025, and without new legislation, individual tax rates will increase sharply. Congress’s nonpartisan bookkeeper projects the nation’s debt-to-GDP ratio, a key metric of financial health, will reach a new all-time high within the next decade, imperiling financial stability. And Social Security and Medicare will also be insolvent by 2035 and 2036, respectively, forcing mandatory benefits cuts by those dates without congressional action.
トランプ大統領の2017年の減税措置の大部分は2025年に期限切れとなり、新たな法律がなければ個人の税率は急激に上昇する。議会の超党派会計担当者は、財政健全性の重要な指標である国の債務対GDP比が今後10年以内に過去最高に達し、財政の安定が危うくなると予測している。また、社会保障とメディケアもそれぞれ2035年と2036年までに破綻し、議会の措置がなければその日までに強制的な給付削減を余儀なくされる。
“If we don’t take this seriously, it sort of becomes like bankruptcy, which happens very slowly and then suddenly, all at once,” said Jason Fichtner, chief economist at the Bipartisan Policy Center think tank. “What that means for individuals, households, consumers, investors, borrowers, is that they will see the value of the dollar decline. They’ll probably see interest rates go up and they will see inflation go up, as well. Does that mean an apocalypse and there’s nothing to buy anymore? No. It means things become more expensive and we have a hard time funding the things you want to pay for now, like roads, bridges and education.”
「これを真剣に受け止めなければ、これは一種の破産のようなものになる。破産はゆっくりと進行し、その後突然、一気に起こる」とシンクタンクの超党派政策センターのチーフエコノミスト、ジェイソン・フィクナー氏は語った。「個人、世帯、消費者、投資家、借り手にとって、それはドルの価値が下がることを意味する。おそらく金利が上昇し、インフレも上昇するだろう。それは終末を意味し、もう何も買えなくなるか?いいえ。それは物価が上昇し、道路、橋、教育など、今支払いたいものへの資金提供が困難になることを意味する」
Both candidates do have plans to raise some federal revenue: The tariffs Trump has proposed would reach as high as 20 percent on all $3 trillion of annual imports, which could bring in $2.7 trillion in revenue, according to CRFB.
両候補とも連邦政府の歳入を増やす計画を持っている。CRFBによると、トランプ氏が提案した関税は年間3兆ドルの輸入品すべてに最大20%の課税となり、2.7兆ドルの歳入をもたらす可能性がある。
But, by some of his own economic advisers’ analysis, the tariffs could also dramatically increase prices and depress U.S. economic output, because producers often pass on the cost of import duties to consumers. Lower economic output might also mean lower tax revenue.
しかし、トランプ氏自身の経済顧問の分析によれば、関税は価格を大幅に上昇させ、米国の経済生産を押し下げる可能性もある。生産者は輸入関税のコストを消費者に転嫁することが多いからだ。経済生産の低下は税収の減少も意味するかもしれない。
“Tariffs are just a tax, no question about it,” Stephen Moore, an economist at the right-wing Heritage Foundation and a Trump economic adviser, told policymakers at an event hosted by Politico this spring. “I don’t always agree on everything with Donald Trump. He knows I don’t agree with the monetary policy. A tariff is just a consumption tax.”
「関税は単なる税金に過ぎない。そのことに疑問の余地はない」と、右派系ヘリテージ財団の経済学者でトランプ大統領の経済顧問でもあるスティーブン・ムーア氏は、今春ポリティコ主催のイベントで政策立案者たちに語った。「私はドナルド・トランプ氏と常にすべてにおいて同意しているわけではない。彼は私が金融政策に同意していないことを知っている。関税は単なる消費税だ」
Trump would also dramatically expand domestic energy production and recoup funding from some of President Joe Biden’s climate investments, worth up to $700 billion. And Trump has pledged to end the Department of Education at a savings of $200 billion, though much of that money would probably have to be reprogrammed into state education grants.
トランプ氏はまた、国内のエネルギー生産を大幅に拡大し、ジョー・バイデン大統領の気候変動対策投資の一部(最大7000億ドル相当)の資金を回収するだろう。またトランプ氏は、教育省を廃止して2000億ドルを節約すると約束しているが、その資金の多くはおそらく州の教育助成金に再配分される必要があるだろう。
Trump’s campaign did not respond to a request for comment.
トランプ陣営はコメント要請に応じなかった。
A Harris spokesperson disagreed with the fiscal analysis of the Democrat’s proposals and said that as president, Harris would commit to reducing the budget deficit.
ハリス氏の広報担当者は民主党の提案の財政分析に反対し、ハリス氏は大統領として予算赤字の削減に尽力すると述べた。
“Many of the things were assumptions, not things she’s proposed,” said a Harris economic adviser, who spoke on the condition of anonymity because they were not authorized to speak publicly about the report. “And the cost of keeping the pledge [not to raise taxes on those making less than $400,000] is unknown, and in negotiations and could be significantly less.”
「多くのことは仮定であり、彼女が提案したものではない」と、報告書について公に話す権限がないため匿名を条件に語ったハリス氏の経済顧問は述べた。「そして、(40万ドル未満の収入がある人への増税を行わないという)約束を守るためのコストは不明で、交渉中であり、大幅に安くなる可能性がある」
Harris has said she would pay for each of her policy proposals, and under one budget model CRFB studied, her plans would not raise the debt at all.
ハリス氏は自身の政策提案のそれぞれに資金を提供すると述べており、CRFBが調査したある予算モデルによれば、同氏の計画では債務はまったく増加しない。
Under the most realistic scenario CRFB studied, Harris would raise $900 billion in revenue by increasing the corporate tax rate from 21 percent to 28 percent, plus another $900 billion from additional tax revenue. Much of that would be generated from new funding for the IRS to investigate tax cheats.
CRFBが研究した最も現実的なシナリオでは、ハリス氏は法人税率を21%から28%に引き上げることで9000億ドルの税収を上げ、さらに税収から9000億ドルを増収することになる。その多くは、脱税者を調査するためのIRSへの新たな資金から生み出される。
Harris has not yet proposed new tax rates for those earning more than $400,000, but less than roughly $600,000. Rates for that tax bracket would be worked out in negotiations with Congress, she has said. Rates for the wealthiest earners would be set at 39.6 percent, according to Harris’s plan.
ハリス氏は、年収40万ドル以上60万ドル未満の人に対する新たな税率をまだ提案していない。同氏は、この税率区分の税率は議会との交渉で決められると述べている。ハリス氏の計画によると、最も裕福な所得者に対する税率は39.6%に設定される。
The vice president would also increase tax rates on capital income, including on gains, dividends and corporate stock buybacks, for $850 billion in revenue, and allow Medicare to more aggressively negotiate prescription drug prices, worth $250 billion in debt reduction.
副大統領はまた、利益、配当、企業株買い戻しを含む資本所得に対する税率を引き上げ、8,500億ドルの税収増となるほか、メディケアが処方薬の価格をより積極的に交渉できるようにし、2,500億ドルの債務削減につながるとしている。
https://www.washingtonpost.com/business/2024/10/07/trump-harris-national-debt/
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