見出し画像

【jazz ជាមួយអ្នករាល់គ្នា】មេរៀនសម្ងាត់កំពូល ⑤ តើការអមព្យាណូនិងហ្គីតាត្រឹមត្រូវគឺជាអ្វី?

ខ្ញុំជា OTAKA មកពី Jazz Pianist
សព្វថ្ងៃនេះពិតជាអ្វីដែលខ្ញុំចង់ប្រាប់អ្នកបំផុត
ខ្ញុំចង់ពន្យល់ពីរបៀបអមដំណើរ
សម្រាប់មនុស្សដែលមានឧបករណ៍ខ្សែដូចជាព្យាណូនិងហ្គីតា
ការងារល្អបំផុតនៅក្នុងចង្វាក់ jazz គឺ
តាមពិតច្រើនជាងការលេងទោល
វាជាការអមដំណើរ
អំពីវិធីសាស្ត្រនេះ
ខ្ញុំគិតថាមនុស្សជាច្រើនមិនអនុវត្តច្រើនទេ
ដូច្នេះថ្ងៃនេះខ្ញុំចាប់ផ្តើមនៅញូវយ៉ក
សហតារាជាមួយកីឡាករនៅបរទេស
អ្វីដែលអ្នកបានរៀន
ខ្ញុំចង់បង្ហាញពីខ្លឹមសារ
អមដំណើរគឺសម្រាប់មនុស្សព្យាណូ
ពេលខ្ញុំនៅទោល
លេងខ្សែដោយដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
លេងបទភ្លេងដោយដៃស្តាំរបស់អ្នក
ខ្ញុំគិតថាវិធីសាស្រ្តប្រភេទនេះមិនធម្មតាទេ
ក្នុងករណីនោះពេលវេលានៃដៃឆ្វេងនេះ
ពេលណាត្រូវលេងលេខកូដដោយដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
វាជាការសំខាន់
ហើយនៅពេលដែលខ្ញុំមិនមែនជាទោល
ប្រជាជនសាសកំពុងផ្លុំនៅខាងមុខ
Trumpeter កំពុងយកទោល
អមដំណើរនៅគ្រានោះ
ដល់ពេលត្រូវលេងលេខកូដ
នេះពិតជា
ដើម្បីបង្កើនអារម្មណ៍ផ្លាស់ប្តូររបស់ក្រុមតន្រ្តីទាំងមូល
វាមានសារៈសំខាន់ណាស់
ដូចគ្នាសម្រាប់មនុស្សហ្គីតា
អមដំណើរនៃ saxophones
ការអមដំណើរមនុស្ស Trumpet
ជាមួយនឹងការអមដំណើររបស់អ្នកចំរៀង
ពេលវេលានៃការលេងកូដ
ថាតើនេះជាក្រុមតន្រ្តីទាំងមូល
វាមិនច្រើនពេកទេក្នុងការនិយាយថាអ្នកកាន់ក្តាមនេះ
មានអត្ថន័យសំខាន់ណាស់
បន្ទាប់មកតើពេលវេលាប្រភេទណាដែលអ្នកអមដំណើរ
តើអ្នករាល់គ្នាហែលទេ
វាមិនមែនជាការលំបាកទេ
ចងចាំតែមួយប៉ុណ្ណោះ
មានតែមួយប៉ុណ្ណោះ
គ្រូព្យាណូរបស់ខ្ញុំ
អ្នកលេងព្យាណូអ៊ីតាលី
លោក Norbert Tambulino បាននិយាយថាលោក Norbert Tambulino
ហេ OTAKA
ការអមដំណើរចាសហ្សាគឺ 「 ជូ, ឆា 」
ចងចាំ
បាននិយាយថា
ហើយបង្ហាញខ្ញុំពីការផ្លាស់ប្តូរ
តើអ្នកចង់មានន័យអ្វី
ខ្ញុំនឹងលេងវាបន្តិច
១, ២, ១២・・
ឆា, ឆា, ឆា, ឆា
ឆា, ឆា, ឆា, ឆា
សម្រាប់ការនេះដើម្បីផ្លាស់ប្តូរ
វាគឺជាមូលដ្ឋាននៃការអមចង្វាក់ jazz ត្រឹមត្រូវ
ខ្ញុំគិតថាវាងាយស្រួល
តាមពិតនេះគឺជាមូលដ្ឋានតែមួយគត់
១, ២, ៣, ៤、・・・、
ទោះបីជាវាលឿនជាងមុន
១, ២, ១២・・
១, ២, ៣, ៤、・・・、
នេះគឺ
វាជាមនុស្សជាច្រើនដែលមិនអាចធ្វើបាន
ឆា, ឆា, ឆា, ឆា
តើធ្វើដូចម្តេចដើម្បីធ្វើដូចនេះ
ខ្ញុំមានន័យថាវាដោយសារតែខ្ញុំពន្យល់វាពិសេស
ចាសហ្សាគឺជាបទចម្រៀងចំនួន ៤ បទ
១, ២, ៣, ៤
ទោះបីជាវាបន្ត
បន្ទាប់មកខ្ញុំជា Cha
តើខ្ញុំគួរលេងក្នុង ៤ ដង
ប្រសិនបើអ្នកពន្យល់វា
ឆា, ឆាដំបូង
ទី ១ ទី ២ ទី ៣ លើកទី ៤ atama
ស្ទើរតែ atama
១, ២, ៣, ៤、・・・
និងជូ, ឆាទីពីររបស់ចា
នេះគឺជាអាតាម៉ាដែលចាញ់ទីបី
ច្រើនជាងបន្តិច
វាស្ទើរតែជាចាញ់ទីពីរ
នៅក្នុងខ្យល់នៃយូរ៉ានៅក្នុងការវាយលើកទី ២
ខ្ញុំគិតថាអ្នកគួរតែចាប់វា
១, ២, ៣, ៤、・・・
នេះអាចត្រូវបានរៀនដោយអារម្មណ៍តែប៉ុណ្ណោះ
ខ្ញុំមិនគិតដូច្នេះទេ
ជាជាងស្វែងយល់ថាតើមានអូណូឬអ៊ុយរ៉ាប្រភេទណា
ឆា, ឆា, ឆា, ឆា
អ្នកដែលយល់តាមវិធីនេះ
ខ្ញុំគិតថាវានឹងក្លាយជាចង្វាក់របស់ខ្ញុំ
មកជាមួយគ្នាដូចនេះ
ពេលកំពុងស្តាប់ការអមដំណើររបស់អ្នកដទៃ
ខ្ញុំគិតថាមនុស្សគ្រប់គ្នានឹងធ្វើវាបានល្អ
១, ២, ៣, ៤、・・・
នេះពិតជាមនុស្សម្នាក់ដែលអង្គុយលើព្យាណូ
នៅពេលដែលខ្ញុំព្យាយាមអមដំណើរនៅលើឆាក
ខ្ញុំនឹងធ្វើវាអស់រយៈពេលជាយូរមកហើយ
អ្នកអាចច្រឡំ
នៅពេលបែបនេះ 「 Chu, Chazo 」
ពេលកំពុងប្រាប់
អនុវត្តលើឱកាសអមផ្សេងៗ
ខ្ញុំនឹងរក្សាអ្នក
ខ្ញុំគិតថាគ្មានទេ
ឆា
អត្រាទី ១ ឬយប់
ប្រសិនបើអ្នកមានមនុស្សដែលពិបាកយល់
អ្នកវាយស្គរចង្វាក់ jazz ដែលធ្លាប់មើលថែខ្ញុំ
មានមនុស្សម្នាក់ឈ្មោះ Motohiko Hino
តាមរបៀបដែលមនុស្សប្រើវា
ក្រោយមក
ផ្ទុកឡើងដើម្បីកត់សំគាល់ទស្សនាវដ្តី
អ្នកដែលមិនយល់
ដោយវិធីសាស្ត្ររបស់ Yoshihiko Hino
អាយឈី, នី, ស៊ុន, ស៊ី、・・・
អានកំណត់ចំណាំចំនួន ៨ នៅកាតាកាណា
អាយឈី, នី, ស៊ុន, ស៊ី、・・・
ប្រសិនបើអ្នកលេងតែរង្វង់ក្រហមនេះ
វាគួរតែ chas, chas
រហូតដល់ចង្វាក់ក្លាយជារបស់វា
ប្រសិនបើអ្នកលេងលេខកូដតែលើបងប្អូនជីដូនមួយ Akamaru នេះ
តើអ្នកអាចប្តូរបានទេ
សូមសាកល្បង
នោះពិតជាការអមចង្វាក់ jazz
ប្រសិនបើអ្នកធ្វើបែបនេះអ្នកនឹងផ្លាស់ប្តូរ
ទោះយ៉ាងណាពេលវេលានៃការញាក់នេះ, ឆាគឺ
មនុស្សម្នាក់ៗមាន xe
ឧទាហរណ៍នៅក្នុងក្រុមតន្រ្តី Miles Davis
អមដំណើរនៅទសវត្សឆ្នាំ ១៩៥០
មនុស្សម្នាក់ឈ្មោះ Red Garant
ឥឡូវនេះវាលឿនជាងពេលដែលខ្ញុំលេង
វាឆ្កួតបន្តិច
អាតាម៉ាដែលចាញ់លើកដំបូងក៏មុននេះបន្តិចដែរ
មិនយូរប៉ុន្មាននៅ atama នៃកំណត់ត្រានេះ
បញ្ជូនបន្ត
នៅក្នុងពាក្យតន្ត្រី
ខ្ញុំជា Antisipate ប៉ុន្តែ
អារម្មណ៍ Antisipate នោះ
អ្នកលេងព្យ៉ាណូនីមួយៗខុសគ្នា
ខ្ញុំគិតថាហ្គីតាគឺខុសគ្នាដែរ
ប៉ុន្តែមូលដ្ឋានគ្រឹះគឺស្ទើរតែ atama នៅពេលវាយលើកដំបូង
ហើយរំកិលលើកទី ៣ វាយទៅមុខបន្តិច
ដល់ការរីករាលដាលទីពីរ
លេងលេខកូដពីរដងក្នុងមួយបារ
នេះគឺ
ការអមជាមួយចាសហ្សាសម្រាប់ការហែល
វានឹងក្លាយជាមូលដ្ឋានសំខាន់ណាស់
អមដំណើរចង្វាក់ jazz គួរឱ្យភ្ញាក់ផ្អើល
មនុស្សគ្រប់គ្នាកំពុងធ្វើវាឱ្យបានត្រឹមត្រូវ
ខ្ញុំសង្ឃឹមថាអ្នកដាក់លេខកូដនៅពេលត្រឹមត្រូវ
ខ្ញុំគិតថាមនុស្សជាច្រើនមានការយល់ច្រឡំប៉ុន្តែ
មានបាស
មានអ្នកវាយស្គរ
មានឧបករណ៍ខ្សែ
នៅពេលនេះ
ប្រសិនបើអ្នកលេងលេខកូដនៅកន្លែងចម្លែក
អារម្មណ៍ផ្លាស់ប្តូររបស់ក្រុមតន្រ្តីទាំងមូលឈប់
វាអាចឆ្កួតបន្តិច
នេះគឺជាការអមដំណើរ
វាជាកំហុសដ៏ធំមួយ
ខ្ញុំជាកីឡាករកំពូលសូម្បីតែពេលដែលខ្ញុំជាសហតារា
Fabio Morgera នៃត្រែអ៊ីតាលី
មនុស្សនេះបាននិយាយ
ឆាលើកលែងតែពេលកំណត់ពេលវេលានៃភាពវឹកវរ
ខ្ញុំមិនលេងលេខកូដទេ
ចំណតរថយន្ត
ខ្ញុំខឹង
ពិតជាប្រភេទបុរស
ខ្ញុំមានន័យថាឧបករណ៍លេខកូដ
លេងលេខកូដនៅពេលកំណត់ពេលវេលានេះ
វិធីផ្គូផ្គងសំឡេងនោះ
ការរួមបញ្ចូលសំឡេង
នៅក្នុងលក្ខខណ្ឌវិជ្ជាជីវៈវាត្រូវបានគេហៅថាការបញ្ចេញសំឡេង
គូរពិភពលោកទាំងមូលដោយសំលេងសំឡេង
បង្ហាញពីបរិយាកាសផ្សេងៗ
នោះហើយជាការងាររបស់ចង្វាក់ jazz សម្រាប់ឧបករណ៍ខ្សែ
ប្រសិនបើអ្នកបង្កើតសម្លេងក្រៅពីពេលវេលានេះ
ខ្ញុំស្ទើរតែខឹង
ទៅមនុស្សជួរមុខ
Sax ឬត្រែ
មនុស្សត្រុំឆ្អឹង
ខ្ញុំគ្រាន់តែចង់បានលេខកូដនៅទីនេះ
អ្នកប្រហែលជាបានកត់សម្គាល់ឃើញនៅទីនេះ
រង់ចាំមួយនាទី
ចុះយ៉ាងណាចំពោះប៊ីលអ៊ីវ៉ាន
ខ្ញុំកំពុងបង្កើតសម្លេងជាមួយរឿងនេះនិងបងប្អូនជីដូនមួយដែលខូចរបស់ខ្ញុំ
ខ្ញុំគិតថាមានរឿងដូចនោះ
នោះហើយជាវា
ដើម្បីពន្យល់
ចង្វាក់នេះ
ចង្វាក់នេះចង្វាក់ចង្វាក់
ខ្ញុំអាចចែករំលែកក្រុមតន្រ្តីទាំងមូល
ខ្ញុំកំពុងលេងជាមួយ prank មួយ
មានរឿងបែបនេះ
មានច្រើន
ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយមូលដ្ឋានគឺ
នោះគឺជាចង្វាក់នៃចាចា, ឆា
កុំភ្លេច
ពេលវេលាមូលដ្ឋាននេះ
ដោយសារតែវាអាចត្រូវបានចែករំលែកនៅទូទាំងក្រុមតន្រ្តី
វាគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ក្នុងការបំបែក
បរិយាកាសចម្លែកចេញមក
តើនោះជាអ្វីទៅ
ដូច្នេះសូមផ្លាស់ប្តូរពីទីនេះ
កុំជាមូលដ្ឋាន
ខ្ញុំតែងតែស្តាប់ចង្វាក់ jazz នៅប្រទេសជប៉ុន
នៅពេលដែលខ្ញុំទៅវគ្គយៈសាពូនមី
កំហុសដែលមនុស្សគ្រប់គ្នាកំពុងធ្វើគឺ
វាជាកំហុសឬមូលហេតុដែលមិនផ្លាស់ប្តូរ
ការស្រែកលើកដំបូងរបស់អាតាម៉ាលើការវាយលើកដំបូង
ខ្ញុំមិនបានលេងវាទេ
មានមនុស្សជាច្រើនដែលមានបេះដូងពាក់កណ្តាល
តោះធ្វើវាបន្តិច
ឧទាហរណ៍មិនល្អ
នេះគឺជាឧទាហរណ៍ត្រឹមត្រូវ
អ្នកលេងព្យាណូជប៉ុនមួយចំនួនដែលចេះបង្រៀនខ្លួនឯង
ភាគច្រើនគឺ
ការអបអរសាទរលើកទី ១
ឆា, ឆាដំបូងរបស់ឆ
មនុស្សដែលមានពាក់កណ្តាល
ច្រើនណាស់
ខ្ញុំគិតថាខ្ញុំបាន heard វា. ខ្ញុំនឹងព្យាយាម
១, ២, ១២・・
មនុស្សខ្លះប្រហែលជាមិនមានអារម្មណ៍ចម្លែកទេ
សម្រាប់មនុស្សដែលបានរៀនចង្វាក់ jazz នៅបរទេស
ខ្ញុំមានអារម្មណ៍មិនល្អ
កុំប្តូរវា
វាជាការវាយដ៏ធំមួយដែលខ្ញុំមិនលោត
វាជាអារម្មណ៍នៃចង្វាក់
សូមប្រយ័ត្ន
លេខដំបូង atama
ការពន្យាពេលពាក់កណ្តាលចាញ់
អារម្មណ៍នៃការផ្លាស់ប្តូរត្រូវបានបាត់បង់
លោក Bill Evans
ពេលខ្លះខ្ញុំធ្វើវាជាមួយការលេង
សូមស្តាប់ឱ្យបានល្អជាងមុន
អ្នកដែលឆ្ងល់គឺប្រសើរជាងនេះបន្តិច
ស្តាប់ការលេងរបស់មនុស្សផ្សេងៗ
Red Garland, Winton Kelly
Jimmy Smith គឺជាសរីរាង្គ
ខ្ញុំជាហ្គីតា
Joe Pass នៅពេលអមដោយបទចម្រៀង
នៅពេលនេះត្រឹមត្រូវ
ឆានៅពេលនៃភាពវឹកវរ
ខ្ញុំគិតថាមានការអមដំណើរជាច្រើន
ជាពិសេសមិនដកពេលវេលាដំបូងតាម៉ាទេ
ខ្ញុំគិតថាមនុស្សគ្រប់គ្នាប្រុងប្រយ័ត្ន
ប្រសិនបើអ្នកគិតថាវាជាការកុហកសូមសួរ
ជាការពិតវាគួរឱ្យភ្ញាក់ផ្អើល
ពេលខ្លះចង្វាក់បានត្រៀមរួចរាល់ហើយបន្ទាប់មកផ្លាស់ប្តូរនិងលេង
បន្ទាប់មកឧទាហរណ៍
នៅពេលដែលមិនមានអ្នកជំនាញខាងហ្គីតា
ផ្លូវលេខកូដបាស
ប្រសិនបើអ្នកចង់អមដំណើរពេលលេង
សម្រាប់ហ្គីតា
លេងផ្លូវនៅលើអាតាម៉ាដំបូង
គេនិយាយថាលេខកូដនៅយូរ៉ាជាលើកដំបូងត្រូវបានចេញ
នេះគឺ
បើប្រៀបធៀបទៅនឹងអ្នកលេងព្យាណូ
ខ្ញុំគិតថាវានឹងត្រូវបានគេមើលឃើញច្រើន
Joe Pass
មានតែពីរជាមួយអេលឡាហ្វិចហ្គ្រីដ
ពេលខ្លះខ្ញុំធ្វើវាដោយលេង
នេះគឺជាអារម្មណ៍ផ្លាស់ប្តូរទាំងមូល
ប្រសិនបើវាអស្ចារ្យ
និងមនុស្សគ្រប់គ្នា
បំបែកញាក់នេះ, chas
តាមមធ្យោបាយទាំងអស់នេះមិនសមនឹងតំលៃរបស់ខ្ញុំទេ
ញាក់នេះទោះបីអ្នកធ្វើអ្វីក៏ដោយ
នៅពេលដែលអ្នកមិនមើលទៅខ្លួនឯង
ផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នក
ជាការពិតវាគឺជាការហូរដោយខ្លួនឯង
នៅក្នុងលំហូរដោយខ្លួនឯងរបស់អ្នក
ការបង្ហាញអារម្មណ៍ផ្លាស់ប្តូររបស់អ្នកគឺជាស្រមោច
ខ្ញុំពិតជាចង្វាក់ jazz
កុំធ្វើបែបនេះ
ខ្ញុំត្រូវធ្វើដូចនេះ
មិនមានការសម្រេចចិត្តទេប៉ុន្តែ
ភាគច្រើន
នៅពេលកំណត់ពេលវេលានៃការញាក់នេះ
ខ្ញុំកំពុងធ្វើវា
អ្នកគួរតែដឹង
ប្រសិនបើអ្នកដាក់លេខកូដក្នុងពេលតែមួយដែលបានមកពីទីនេះ
វាមានន័យថាមនុស្សនៅខាងមុខពិបាកធ្វើណាស់
ខ្ញុំគិតថាអ្នកគួរតែចងចាំ
បន្ទាប់ពីនោះ
ទាំងចាឬចាប៉ីនេះ
ឬមិនលេងទាំងពីរ
ឈប់
ខ្ញុំនិយាយថាអូមាតតន្ត្រី
ចាកុំលេងជាមួយចា
ខ្ញុំនឹងឈប់បន្ទាប់ដោយគ្រាន់តែជជែកដំបូង
ដោយមិនលេងញាក់ដំបូង
ប្រហែលជាខ្ញុំគ្រាន់តែដាក់ cha ក្រោយមក
វាជាស្រមោច
អូមីមិនអីទេ
វាជាស្រមោចដើម្បីលុបចោលពេលវេលាណាមួយ
វាមិនរំខានដល់អារម្មណ៍នៃការផ្លាស់ប្តូរទេ
លេងលេខកូដនៅពេលណាមួយ
ធ្វើឱ្យយល់បាននៅក្នុងវិធីតន្ត្រីដ៏ធំមួយ
ចងចាំវា
តើរឿងនៃការអមចង្វាក់ jazz
នេះគឺជាកំណត់ត្រានៃឈ្មោះអតីតកាលផ្សេងៗគ្នា
យកចិត្តទុកដាក់ពីទស្សនៈនៃការអម
ហេតុអ្វីមិនស្តាប់
ខ្ញុំចង់ណែនាំឱ្យស្តាប់
បន្ទាប់មកបន្ថែមចំណុចមួយទៀត
អ្រងួនពីការញាក់នេះ, ឆាដោយបទចម្រៀង
បទចម្រៀងខ្លះមានកំណត់ត្រាបុរាណនៃការលេងកូដ
ឧទាហរណ៍ការអមដំណើររបស់វីស្គីឃុន
វាជាព្រឹក
នៅពេលខ្លះក្រៅពីចាប៉ីនិងចា
លេខកូដលេងគឺជារឿងធម្មតា
ក៏មានបទចម្រៀងស្តង់ដារចង្វាក់ jazz ផងដែរ
នោះមិនមែនជាករណីទេ
ថ្ងៃនេះខ្ញុំបានពន្យល់ពីរបៀបអមដំណើរឧបករណ៍ខ្សែ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?